برقراری تردد خودروها از پل هاشم آباد سیلوانای ارومیه

ارومیه(پانا) - تردد خودروها از پل هاشم آباد سیلوانای ارومیه برقرار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
برقراری  تردد خودروها از پل هاشم آباد سیلوانای ارومیه

ارسلان شکری با بیان اینکه پل هاشم آباد ارومیه فروردین سال ۱۳۹۶ بر اثر طغیان رودخانه باراندوز به علت سیل در محور راژان به منطقه زیوه تخریب شده بود، افزود: این پل به صورت کامل بازسازی شده و آماده بهره بر داری است.

وی اضافه کرد: «هاشم آباد» پل ارتباطی ۵۰ روستای این منطقه بوده و یکی از عوامل اصلی تخریب این پل برداشت غیراصولی مصالح از بستر رودخانه بود که امیدواریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخش سیلوانا با دارا بودن ۱۰۰ روستا و برخورداری ۶۸ درصدی روستاها از نعمت راه آسفالته مناسب یکی از بخش‌های پرجمعیت شهرستان ارومیه است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: پل هاشم آباد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تردد از آن در حال حاضر امکان پذیر است.

شکری اظهار داشت: کل اعتبار اختصاص یافته برای عملیات فنی و احداث پل هاشم آباد ۱۲میلیارد ریال و برای پل گلستانه نیز ۱۶ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: روند ساخت پل گلستانه نیز با نزدیک به ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد و فاز اول آن به پایان رسیده است.

شکری اظهار داشت: پل گلستانه با سه دهنه ۱۸ متری در حال ساخت بوده و فاز نخست آن که شامل عملیات ۲۸ شمع به همراه فنداسیون و پایه ها و کوله ها و هشت عدد تیر بتنی پیش ساخته بوده، تمام شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم پل گلستانه نیز شامل عملیات قاب بندی، آرماتوربندی عرشه، پیاده رو، احداث دیوار برگشتی، نرده و قرنیز پل است که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم هرچه سریع تر به اتمام برسد. ‌

پل های گلستانه و هاشم آباد در بخش سیلوانای شهرستان ارومیه قرار دارند که در سیل سال ۱۳۹۶ تخریب شدند.

اتمام مراحل ساخت این پل یکی از درخواست‌های جدی مردم منطقه بود که به سرانجام رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار