ترانزیت بیش از ۵۳ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان به قطر

ارومیه(پانا)-رییس شبکه دامپزشکی ماکو با اشاره به ترانزیت ۵۳ هزار و ۸۱۷ راس دام زنده از طریق مرز بازرگان از ۲۳ خرداد سال جاری تاکنون، گفت: مبدا این محموله‌های ترانزیتی ترکیه و مقصد آن قطر بوده است.

کد مطلب: ۹۴۳۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ترانزیت بیش از ۵۳ هزار راس دام زنده از مرز بازرگان به قطر

فاطمه آیرم با اشاره به کنترل‌های بهداشتی قرنطینه دامی در مرز بازرگان افزود: این تعداد دام زنده به وسیله ۲۰۰ کامیون حمل شده و در این مدت تعداد ۹ دستگاه کامیون به دلیل تطابق نداشتن استانداردها با کشور ترکیه مرجوعی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت دام زنده برای اولین بار از شمال‌غرب کشور و از طریق مرز بازرگان انجام می‌شود، اضافه کرد: لازم است از این فرصت به نحو احسن جهت رونق اقتصادی منطقه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کشور قطر، کویت و عمان هم خواهان ترانزیت دام از کشورمان هستند، بیان کرد: فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های ترخیص‌کننده می‌تواند نهایت استفاده از فرصت به وجودآمده را داشته باشد و نقص‌های احتمالی را برطرف کنند.

اگرچه نگرانی‌هایی از کاهش نقش ایران در ترانزیت کالا وجود دارد اما اتصال شبکه راه‌های کشور به مسیر حمل و نقل بین‌المللی با ایجاد ۱۰ کریدور شمال - جنوب و شرق - غرب به طول ۲۱ هزار کیلومتر از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در طرح جامع حمل و نقل برای تقویت این نقش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار