یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان آذربایجان‌غربی پرداخت شد

ارومیه(پانا)-معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال، ۴۲۵ نفر از مددجویان آذربایجان‌غربی از یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج بهره‌ مند شده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۳۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به مددجویان آذربایجان‌غربی پرداخت شد

مهدی سهیلی با تبریک سالروز ازدواج امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه الزهرا (س) گفت: در چهار ماهه نخست امسال، ۴۲۵ نفر از مددجویان آذربایجان‌غربی از یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج بهره‌ مند شده‌اند.


وی ادامه داد: میزان کمک هزینه ازدواج پرداخت شده در چهار ماهه نخست امسال به مددجویان نسبت به زمان مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش یافته است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی فوق الذکر، ارومیه با پرداخت ۲۶۶ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج برای ۹۲ نفر از مزدوجین تحت حمایت، در میان کمیته‌های امداد استان پیشرو بوده است.


وی با اشاره به ارائه مشاوره های پیش از ازدواج به مددجویان، تصریح کرد: کمیته امداد آذربایجان‌غربی پیش از ازدواج به تمام زوج‌های مددجو مشاوره رایگان ارائه می‌دهد و در چهار ماهه نخست امسال برای ۴۲۵ زوج مددجو در استان مشاوره ازدواج داده شده است.


سهیلی با تاکید بر ارائه مشوق‌های متعدد برای ازدواج مجدد زنان مطلقه، یادآور شد: پرداخت کمک‌ هزینه ازدواج تا سقف ۶ میلیون تومان، مساعدت به ایجاد اشتغال همسر بیکار مددجو و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از جمله مشوق‌های کمیته امداد آذربایجان‌غربی برای ازدواج مجدد زنان مطلقه محسوب می‌شود.


وی بیان کرد: از مجموع دو هزار و ۵۸۰ ازدواج ثبت شده در سال ۹۷، تنها ۳۰ مورد منجر به طلاق شده که در مقایسه با آمار کشوری، طلاق در میان مددجویان تنها یک درصد از ازدواج‌ها را شامل شده و بسیار ناچیز است.


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه ازدواج آسان در میان مددجویان، اظهار کرد: الگو قرار دادن حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در ازدواج، توجه به بیانات و رهنمودهای رهبر انقلاب، رعایت سبک ایرانی و اسلامی در ازدواج‌ها، دوری از تجملات و انجام مشاوره های تخصصی پیش از ازدواج باید در راستای تسهیل ازدواج جوانان مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار