انتقاد آیت‌الله ناصری از ترویج بی بند و باری در برخی فیلم‌های سینمایی

یزد (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان یزد از ترویج بی بند و باری در برخی فیلم‌های سینمایی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد به دنبال سوء استفاده از ابزار هنر برای ضربه زدن به ارزش‌های اسلامی هستند.

کد مطلب: ۹۴۳۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد آیت‌الله ناصری از ترویج بی بند و باری در برخی فیلم‌های سینمایی

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیرکل، معاونین و مدیران صدا و سیمای مرکز یزد اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند اگر باطل خالص باشد هیچ کسی سراغ آن نمی‌رود و حق هم اگر خالص باشد هیچ کسی از آن رویگردان نمی‌شود ولی اتفرادی بخشی از باطل را با بخشی از حق در می‌آمیزند و اهداف نادرست خود را از این طریق محقق می‌نمایند.
وی با بیان اینکه امروزه برخی افراد از موسیقی سوء استفاده می‌کنند گفت: بعضا برخی سمفونی‌هایی به لحاظ شعر و محتوا مشکلی نداشتند ولی نوع چینش افراد و حجابی که برای بانوان در نظر می گیرند و برخی اقداماتی که انجام می‌دهند این کار را با مشکل مواجه می‌کند، به ویژه اینکه بسیاری از این اقدامات نادرست به صورت حساب شده و با هدف خاصی انجام می‌شود.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه برخی افراد با وارد کردن چنین اقداماتی به دنبال ترویج بی‌حجابی در جامعه هستند گفت: این چنین حرکاتی است که مخالفت به دنبال دارد.
وی با انتقاد از ترویج بی‌بند و باری و بی‌حجابی در برخی از فیلم‌های سینمای ایران گفت: هنر بالاترین و بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها به جامعه است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ولی متاسفانه گاها برخی افراد از هنر برداشت اشتباه کرده و یا آن را برای ترویج بی‌بند و باری مورد استفاده قرار می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه خداوند بالاترین هنرمند و مخلوقاتش هم بهترین نوع هنر هستند، تاثیررسانه‌ها را در جامعه بسیار بالا دانست و عنوان کرد: امروزه بیشترین ابزار رسانه‌ای در اختیار استکبار قرار گرفته و آنها از این ابزار برای انحطاط ارزش‌ها استفاده می‌کنند.
امام جمعه یزد ادامه داد: استکبار به این وسیله، کشورهای کوچک و ضعیف را آلوده و ضعیف‌تر می‌کند و کشورهای خودشان را هم چنان غرق در فساد می‌کنند که مردم را در هاله‌ای از سرگردانی قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه ما باید از این ابزار در ارتباط با صلاح، رشد و هدایت انسان‌ها کار کنیم گفت: نه اینکه برای کشور خودمان بلکه برای تمام مردم دنیا باید برنامه داشته باشیم که برای همه مردم برنامه‌هایی در راستای هدایت آنها داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد عنوان کرد: ما تا به الان نتوانستیم حقیقت انقلاب را به مردم دنیا بفهمانیم و خیلی از نقاط دنیا، هیچ اطلاعی از ماهیت و چیستی انقلاب اسلامی ایران ندارند.
ناصری یزدی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب تلاش بسیار زیادی برای ایران هراسی در جهان انجام می‌دهد ولی در مقابل ما کار تبلیغاتی مناسبی در جهان برای معرفی واقعیت انقلاب انجام نمی‌دهیم.
امام جمعه یزد به حضور ایران در سوریه و مقابله با تروریست‌های داعشی اشاره کرد و افزود: متاسفانه داعشی‌ها در ارتباط با سوریه در جهان بیشتر از ما تبلیغ کردند و هنوز هم که هنوز است، آمریکا خودش را ذیحق معرفی می ‌کند و حتی ما در بین اعراب به صورت کامل نتوانستیم خدمات خود در سوریه را معرفی کنیم.
وی افزود: داعش به اندازه‌ای به تبلیغات بها داد که توانست از کشورهای مختلف اروپایی و عربی عضوگیری کند اما ما اقدامات مناسبی در این حوزه انجام ندادیم و جهان به ویژه کشورهای عربی را از خدمات بسیار ارزنده و گسترده‌ای که ایران به آنها در مقابله با داعش انجام داد آشنا نکردیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد به نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غرب اشاره کرد و افزود: متاسفانه نسبت به این دو نامه هم اقدامی که لازم بود انجام نشد و تنها چند اقدام ضعیف صورت گرفت که نتوانست تاثیرگذاری لازم را به وجود آورد؛ این موضوع در ارتباط با گام دوم هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
ناصری یزدی تصریح کرد: لازم بود که در ارتباط با بحث گام دوم اقدام به ترویج و تبلیغ گسترده در راستای تبیین این بیانیه در بین مردم ایران و معرفی آن به تمام جهان اقدام کنیم و هرچقدر هم که لازم بود برای آن هزینه کنیم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از وظایف و برنامه‌های صدا و سیما و رسانه‌ها این است که در این حوزه قدم بردارند و نسبت به معرفی هرچه بیشتر خدمات انقلاب به مردم خودمان و سایر نقاط جهان فعالیت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار