در گفت‌وگو با پانا

مربی تیم ملی کشتی نوجوانان ایران: اشتباهات داوری قهرمانی جهان را از نوجوانان ایران گرفت

نماینده ایران دیسکالیفه شد تا روسیه قهرمان شود

تهران (پانا) – مصطفی علیزاده، مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران، از عملکرد شاگردانش در مسابقات قهرمانی جهان رضایت دارد و تأکید می‌کند ناداوری باعث شده تا این تیم نتواند قهرمان جهان شود.

کد مطلب: ۹۴۳۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مربی تیم ملی کشتی نوجوانان ایران: اشتباهات داوری قهرمانی جهان را از نوجوانان ایران گرفت

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران چند روز پیش در مسابقات قهرمانی جهان در حالی که شانس اول قهرمانی بود، با تصمیمات داورها، به نایب‌قهرمانی رضایت داد. مصطفی علیزاده، مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران در گفت‌وگو با پانا درباره کسب عنوان نایب‌قهرمانی تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تیم ما یکی از مدعیان قهرمانی بود و به راحتی می‌توانستیم روی سکوی قهرمانی برویم اما متأسفانه اشتباهات داوری به ضرر تیم ما تمام شد و در نهایت این قهرمانی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: برای مثال در مصاف علی قلی‌زادگان با حریف اوکراینی، کشتی‌گیر ایرانی فاصله زیادی با پیروزی نداشت اما داور قزاق با سوت‎های بی‌دلیل خود مسابقه را متوقف می‌کرد. همین موضوع باعث شد تا قلی‌زادگان از نظر روحی به هم بریزد و عصبی شود و در نهایت به علت دست ندادن با مربی حریف دیسکالیفه شود. این کشتی‌گیر می‌توانست مدال جهانی را بگیرد اما متأسفانه اشتباهات داوری به او اجازه نداد، به همین دلیل به رأی داوران اعتراض کرد و از دست دادن با مربی حریف امتناع کرد. همین اقدام او باعث شد با کارت قرمز داور مواجه شود.

علیزاده با بیان اینکه قلی‌زادگان کشتی‌گیر جوان و کم‌تجربه‌ای است، افزود: نباید فراموش کنیم که قلی‌زادگان تنها ۱۶ سال سن دارد، البته که کادر فنی به خوبی از قوانین اتحادیه جهانی باخبر بود و حتی در مورد دست دادن با مربی حریف برای ما توضیح داده بودند اما همانطور که گفتم این کشتی‌گیر با توجه به فشار عصبی که تحمل کرده بود و با سوت‌های بی‌مورد داور در مسابقه‌اش مواجه شده بود، نتوانست درست تصمیم بگیرد.

وی تأکید کرد: ما خیلی اصرار کردیم به رأی داوران اعتراض نکند و با مربی حریف دست بدهد اما همانطور که گفتم به دلیل فشار عصبی نتوانست خودش را کنترل کند و در نهایت هیات ژوری با دیسکالیفه کردن او امتیاز این کشتی‌گیر را به تیم ما نداد و در نهایت تیم ایران با اختلاف دو امتیاز با روسیه به عنوان نایب‌قهرمانی رسید. قطعاً همه ما ناراحتیم به این خاطر که تیم ما مدعی قهرمانی بود و نباید به این راحتی سکوی جهان را از دست می‌داد، اما گاهی اوقات چنین اتفاقاتی می‌افتد، امیدوارم در مسابقات دیگر اتفاقات بهتری را شاهد باشیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در پایان گفت: با این حال به نظرم چیزی از ارزش‌های تیم کم نشده است، ما در این دوره ۶ فینالیست داشتیم که در تاریخ کشتی نوجوانان بی‌سابقه بود، به طور حتم اگر اشتباهات داوری نبود ما روی سکوی قهرمانی می‌رفتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار