افتتاح سه دفتر تسهیل گری و توسعه ی محلی مناطق کم برخوردار یزد

یزد (پانا) - سه دفتر تسهیل‌گری و توسعۀ محلی در مناطق کم برخوردار«کشتارگاه قدیم»، «حسن‌آباد» و «اسکان» یزد افتتاح شده و آغاز به کار نمود.

کد مطلب: ۹۴۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح سه دفتر تسهیل گری و توسعه ی محلی مناطق کم برخوردار یزد

دفاتر تسهیل گری و توسعه ی محلی مناطق کم برخوردار استان چهارشنبه 9 مرداد ماه 98 با حضور استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، فرماندار و رییس شورای شهر یزد و تعدادی از مسئولان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
فخرالسادات خامسی در آیین افتتاحیه این دفاتر، اجرای برنامه های گوناگون در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مناطق کم برخوردار استان را از اهداف این دفاتر اعلام کرده و افزود: دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی با رویکرد تکمیل بانک اطلاعاتی حوزه های مختلف مناطق کم برخوردار، رصد آسیب های اجتماعی، نیاز سنجی محلات، برنامه ریزی مشاوره ای و آموزشی در حوزه های سلامت و نشاط در مناطق کم برخوردار استان ایجاد شده اند و برنامه ریزی های انجام شده در راستای دستیابی به هدف کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش مشارکت، سرمایه و نشاط اجتماعی و توانمند سازی این مناطق طی 3 تا 5 سال آینده است.
وی افزود: این دفاتر با بهره گیری از 6 کارشناس متخصص در حوزه های اقتصاد، حقوق، جامعه شناسی، مددکاری، شهرسازی و بهداشت، تحت نظارت دفتر امور اجتماعی و فرهتگی استانداری و با همکاری سازمان های مردم نهاد در جهت شناسایی ظرفیت های محلات و آگاه سازی و توانمند سازی مردم این مناطق فعالیت می کنند.
خامسی ضمن انتقاد از موازی کاری های موجود میان دستگاه ها و ادارات، ابراز امیدواری نمود تا این دفاتر به کانون هایی جهت تجمیع فعالیت های محلات در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده و از موازی کاری و پراکنده کاری دستگاه ها بکاهند و موجب هم افزایی این دستگاه ها در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مناطق کم برخوردار استان شوند.
گفتنی است محمد علی طالبی استاندار یزد نیز ضمن افتتاح و بازدید از دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه حسن آباد و استماع گزارش از انجام سرشماری و بررسی نیاز های اساسی مردم این مناطق توسط دفاتر تسهیل گری ، خواستار ارائه گزارش جامع و مستمر به استانداری در زمینه فعالیت این دفاتر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار