صیدلو:شهرستان‌های استان تهران به لحاظ قرار گرفتن در سایه پایتخت محرومیت‌های گسترده‌ای دارند

تهران(پانا)-نشست شورای معاونین و روسای مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران با سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سالن ولایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو:شهرستان‌های استان تهران به لحاظ قرار گرفتن در سایه پایتخت محرومیت‌های گسترده‌ای دارند

در این نشست محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع مدیران مناطق آموزشی استان اظهار کرد: شهرستان‌های استان تهران با ۲۱منطقه آموزشی و میانگین تراکم دانش‌آموزی سی و دو نفرکه بالاتر از میانگین بیست و چهار نفر کشوری میباشد و یکی از مهمترین استانها در حوزه آموزش و پرورش کشور است.

او در ادامه با اشاره به حضور بیش از یک میلیون دانش‌آموز و 46 هزار همکارفرهنگی در این استان، گفت: بزرگ‌ترین پتانسیل شهرستان‌های استان تهران کیفیت نیروی انسانی است که برآیندی از توان همکاران ما است.

صیدلو شهرستان شهریار با جمعیت دانش آموزی بالای 160 هزار نفر را یکی از بزرگترین مناطق آموزشی کشور دانست و افزود: در این استان شهر قدس با تراکم دانش آموزی 34 پرتراکم‌ترین شهر به لحاظ جمعیت دانش‌آموزی در سطح کشور است.

این مقام مسئول با تاکید بر محرومیت‌های ویژه در این استان تصریح کرد: شهرستان‌های استان تهران به لحاظ قرار گرفتن در سایه پایتخت و کلان شهر تهران از محرومیت‌های گسترده‌ای رنج می‌برد که بسیاری از استان‌های محروم کشور نیز از آن مبرا هستند.

صیدلو با اشاره به افزایش 30 هزار نفری جمعیت دانش‌آموزی این استان به صورت سالانه اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش شهرستان‌های استان تهران است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران کمبود فضای آموزشی را دومین معضل اصلی این استان دانست و افزود: در این راستا با همت خیران مدرسه‌ساز تلاش‌های جدی صورت‌گرفته که گرچه قابل قدردانی و ارزنده است، کافی نیست و باید حرکت‌های گسترده‌تری در این حوزه صورت گیرد.

او در ادامه با اشاره به مهاجرپذیر بودن شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد: تنوع قرهنگی و قومیتی و همچنین مسکن مهر در شهرستان‌های استان تهران با خود مسائلی را به همراه دارد که باید به درستی مدیریت شود تا منجر به ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی در این استان نشود.

صیدلو فراهم کردن امکانات رفاهی جهت همکاران پر تلاش فرهنگی در این استان را از دیگر اولویت‌های اصلی این مدیریت خواند و خاطرنشان کرد: با الکترونیکی کردن امکانات رفاهی در این استان از این پس تمامی همکاران محترم فرهنگی می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه از شرایط عادلانه و یکسان جهت استفاده برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار