وزیر نیرو: 13 نیروگاه جدید تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

تهران (پانا) - وزیر نیرو از بهره‌برداری ۱۳ نیروگاه با ظرفیت ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات در ۱۱ استان کشور با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر نیرو: 13 نیروگاه جدید تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح سد حاجیلارچای شهرستان خداآفرین افزود: امروز بیش از ۶ هزار میلیارد تومان پروژه های صنعت آب و برق در آذربایجان شرقی افتتاح یا عملیات اجرایی آن ها آغاز شد که از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی هریس به ظرفیت ۳۱۰ مگاوات افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه سهند بناب به ظرفیت ۴۵۶ مگاوات بود.

او اظهار داشت: امروز همچنین به طور همزمان پست های مختلف برق در ۳ نقطه استان به ارزش ۱۸۰ میلیارد تومان افتتاح شد و آبرسانی به ۳۲ روستا تیز با ۱۷ هزار نفر جمعیت و ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه تا پایان امسال یک هزار و ۴۴۰ روستای دیگر در ۲۲ استان کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار وصل می شود، یادآوری کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید جمعیت ۱۰ میلیون نفری روستاییان از نعمت اتصال به شبکه آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند و از حالا تا تابستان ۱۴۰۰ هر هفته ۳۰ روستای کشور به این مدار متصل می شوند.

اردکانیان با اشاره به اینکه سد حاجیلارچای از جمله پروژه های مهم توسعه منابع آب و خاک مرزی کشور است، ادامه داد: ۱۲۰ پروژه در ۱۲ استان شامل ۴۲ سد، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر سامانه انتقال، تامین آب شرب ۴۶ شهر و آب مورد نیاز ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و اشتغال ۳۲۰ هزار نفر بهره برداری می شود و در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر در استان های کرمانشاه، آذربایجان غربی و خراسان شمالی بخشی از این پروژه ها افتتاح شد.

او گفت: امروز با دستور رئیس جمهوری، سد حاجیلار چای که وظیفه تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی منطقه را بر عهده دارد و شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی در شهرستان های جلفا و خداآفرین افتتاح شد.

اردکانیان، افزود: با کمک دولت هر چه زودتر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های باقی مانده فراهم می شود تا در موعد مقرر همه طرح ها به بهره برداری برسند.

او گفت: تا پایان سال ۹۸ وزارت نیرو ۲۱۷ پروژه مهم شامل سد، شبکه های آبیاری و زهکشی، تصفیه خانه های آب و فاضلاب، نیروگاه های تولید برق و خطوط انتقال را با اعتبار بیش از ۳۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان آماده افتتاح می کند و علاوه بر آن عملیات اجرایی ۲۳ پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومانی آغاز می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار