افزایش 130 درصدی تولید شلیل در باغات آذربایجان غربی

ارومیه(پانا)-رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 130 درصدی تولید شلیل در باغات استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 130 درصدی تولید شلیل در باغات آذربایجان غربی

رسول جلیلی با اعلام این خبر گفت : امسال محصول تولیدی شلیل بر اساس براوردهای انجام شده به مقدار 23 هزار و 957 تن خواهد بود که در مقایسه با سال گذشته ، از افزایش 130 درصدی تولید این محصول در باغات استان برخوردار هستیم.

وی عمده ارقام موجود شلیل در باغات استان را از نوع ارقام شبرنگ ، شمس ، سانگولد ، سانکینگ و انجیری عنوان کرد و افزود : در حال حاضر حدود 2 هزار و 448 هکتار از باغات شلیل در استان بارور و 550هکتار نیز غیر بارور هستند که مساحت قابل توجهی از این باعات با استفاده از پایه های جدید رویشی جی اف و جی ان احداث شده اند.

جلیلی اضافه کرد: عمده سطح زیر کشت باغات شلیل در شهرستان ارومیه با یک هزار و 891 هکتار است که به ترتیب شهرستانهای اشنویه ، بوکان و میاندوآب جزو شهرستانهایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات شلیل را در استان به خود اختصاص داده اند.

وی خاطر نشان کرد: میانگین عملکرد تولید شلیل از باغات استان در حدود 9 هزار و 786 تن در هر هکتار است که در حال حاضر برداشت ارقام زودرس و میان رس همچنان در سطح استان ادامه دارد و طی روزهای آینده تا 20 شهریور ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهد شد.

وی یاد آور شد: ازمجموع شلیل تولیدی ۵۰ درصد بصورت تازه خوری و یا جذب صنایع تبدیلی در داخل استان شده و مابقی به سایر استانهای کشور و کشورهای همسایه صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار