عضویت 150 هزار شاعر و نویسنده در انجمن‌های ادبی کشور

ارومیه(پانا)-دبیر مجمع انجمن‌های ادبی کشور با اشاره به اینکه راه‌اندازی خانه انجمن‌های ادبی از اولویت های ملی و استانی این مجمع به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار شاعر و نویسنده در این انجمن‌ها عضو هستند که ظرفیتی قابل توجه در حوزه ادبیات است.

کد مطلب: ۹۴۳۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
عضویت 150 هزار شاعر و نویسنده در انجمن‌های ادبی کشور

مهرناز آزاد در نشست دبیران انجمن‌های ادبی آذربایجان غربی افزود: یک‌هزار و ۶۰۰ انجمن ادبی در کشور شناسایی شده که از این میزان ۸۰۰ انجمن صاحب شناسه هستند و ۸۰۰ انجمن دیگر در انتظار دریافت شناسه قرار دارند.

وی اضافه کرد: از ۱۵۰ هزار عضو این انجمن ها، ۵۰ هزار نفر شاعر و ۱۰ هزار نفر نویسنده هستند.

وی با تاکید بر توجه اعضای انجمن های ادبی به مطالعه کتاب بیان کرد: اعضای انجمن های ادبی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی کنند تا در پایان سال یک انجمن چندین شاعر و نویسنده تحویل جامعه دهد.

دبیر مجمع انجمن‌های ادبی کشور اظهار کرد: انجمن های ادبی باید شناسه دار شوند زیرا این اقدام نخستین گام در ایجاد بانک اطلاعاتی ادبی در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: انجمن های ادبی در گام دوم انقلاب، بداعت و نوآوری را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کنند تولیداتی متفاوت‌تر از ۴۰ سال قبل ارائه دهند.

حجت الاسلام ناصر خدایاری ادامه داد: ما به دنبال خلق جریان ادبی نیستیم بلکه باید فضایی ایجاد شود تا پس از هر ادیب و شاعری ادیب و شاعر دیگری متولد شود.

وی با بیان اینکه انجمن های ادبی سرمایه فرهنگی هستند، گفت: انجمن ها باید همدلی و هم‌گرایی را محور قرار داده و از تضعیف یکدیگر خودداری کرده و زنجیروار به هم متصل باشند.

وی با تاکید بر لزوم وحدت انجمن های ادبی با توجه به شرایط متفاوت آذربایجان غربی افزود: انجمن های ادبی نباید اجازه دهند که ادبیات به سمت سیاست و مسایل حاشیه‌ای سوق یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار