معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس:

کوتاه کردن دست افراد سودجو و غیرمتخصص در انتخاب رشته کنکور در اولویت قرار گیرد

شیراز(پانا)معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس ، نوع انتخاب رشته کنکور را علاوه بردانش‌آموزان بر آینده جامعه نیز مؤثر دانست و افزود: تقویت مراکز مشاوره تخصصی آموزش‌وپرورش موجب افزایش مقبولیت عمومی و گرایش بیشتر دانش آموزان به افراد متخصص آموزش‌وپرورش و جلوگیری از سوءاستفاده افراد غیرمتخصص در این زمینه می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۳۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کوتاه کردن دست افراد سودجو و  غیرمتخصص در  انتخاب رشته کنکور در اولویت قرار گیرد

جهانبخش بانشی با اشاره به آسیب‌های نظام کنکور محور بر جامعه و دانش آموزان،گفت: همت آموزش‌وپرورش در مدیریت انتخاب رشته کنکور برای دانش‌آموزان، تلاش برای کاهش آسیب‌های این نظام تک‌محوری بر دانش‌آموزان، خانواده‌ها و جامعه است .

او خطاب به مشاوران مراکز انتخاب رشته کنکور آموزش‌وپرورش گفت: باید تلاش کنید تا در هدایت دانش‌آموزان در انتخاب رشته کنکور، علاوه بر علاقه‌مندی، استعداد و توانمندی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید، چراکه ضرورت امروز ما نگاه آرمانی به سرنوشت و آینده کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس همچنین با تأکید بر ضرورت تقویت علمی مراکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور و لزوم آگاهی بخشی به عموم جامعه ، اضافه کرد: تقویت این مراکز موجب افزایش مقبولیت عمومی و گرایش بیشتر دانش آموزان به افراد متخصص آموزش‌ و پرورش برای انتخاب رشته کنکور می‌شود که می‌تواند موجب جلوگیری از سوء استفاده افراد غیرمتخصص در این زمینه شود.

بانشی افزود: هم‌اکنون افرادی غیرمسئول و بدون تعهد و تخصص کافی ، بادید مالی به فرایند انتخاب رشته کنکور برای دانش آموزان واردشده‌اند.

او این رویداد را امری ناپسند و غیرقابل‌قبول برای آموزش‌وپرورش برشمرد و اظهار داشت: برای رفع این موضوع لازم است تا علاوه بر تقویت مراکز تخصصی آموزش‌ و پرورش و آگاهی بخشی مطلوب به خانواده‌ها ، از گرایش دانش آموزان به اینگونه افراد جلوگیری کرد.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش‌وپرورش فارس نیز در ادامه اظهار داشت: با اعلام نتایج کنکور ۹۸ نزدیک به ۸۰ مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور وابسته به آموزش‌وپرورش در سراسر استان آماده ارائه خدمات انتخاب رشته می‌باشند که از این مجموع 10 مرکز در شهر شیراز فعال خواهد بود.

طیبه رحیمی مداخله در فرایند انتخاب رشته کنکور را در حیطه کاری حوزه مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش‌وپرورش دانست و گفت: در سال گذشته 6 هزار دانش‌آموز در سراسر استان و نزدیک به ۳ هزار دانش‌آموز در شیراز از خدمات این مراکز در زمینه انتخاب رشته کنکور استفاده کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار