معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

گروه های آموزشی بستر مناسب راهبری فعالیت های ناظر به توسعه حرفه ای معلمان و مدیران است

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: گروه های آموزشی بستر مناسب راهبری فعالیت های ناظر به توسعه حرفه ای معلمان و مدیران است.

کد مطلب: ۹۴۳۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
گروه های آموزشی بستر مناسب راهبری فعالیت های ناظر به توسعه حرفه ای معلمان و مدیران است

علیرضا کمرئی در دومین روز از گردهمایی معاونان آموزش متوسطه کشور که در ارومیه برگزار شد با تعریفی از مفهوم توسعه مدیریت به تشریح ابعاد آن پرداخت و افزود: برای ما آنچه که در برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی اهمیت دارد این است که برنامه تعالی فرصتی است تا مدیران مدارس با مکانیزم درگیر شدن با موضوعات حرفه ای خود توسعه پیدا کنند.

وی به ضرورت توسعه مدیران و معلمان از نگاه معاونان آموزشی استانها اشاره کرد و افزود: مجموعه اقدامات پراکنده در نظام آموزشی باید حول دو محور کلیدی دانش آموزان و معلمان سازمان یابد و در نهایت الگویی برای بهبود را ایجاد کند.

وی گفت: همه روش های توسعه حرفه ای معلمان و مدیران نظیر تبادل تجربیات، کارگاه های آموزشی، سمینارهای آموزشی، بازدید از مدارس و نظارت همتا، پژوهش در عمل، درس پژوهی، آموزش های تیمی و انجمن های حرفه ای و جشنواره های متعدد بستر مناسب برای توسعه معلمان است و باید با محوریت یک حوزه حرفه ای و تخصصی در حوزه های مختلف تربیت و یادگیری به توسعه شایستگی های حرفه ای مدیران و معلمان بپردازد.

کمرئی درباره برنامه نظارتی پروژه مهر اظهار داشت: دستور العمل نظارتی پروژه مهر به نظارت بر شاخصها و مقولاتی می پردازد که پیش تر در تجارب استانها، مناطق، مدارس وجود داشته است بدون آنکه قصد داشته باشیم اختیارات واگذار شده به استانها را نادیده بگیریم.

وی گفت: نظام اجرایی پروژه مهر به استانها واگذار شده و امسال برکیفیت اجرای برنامه ها ی پروژه مهر استانها و مناطق نظارت می شود.

این همایش به مدت 2 روز و با حضور معاون وزیر، بیش از 40 نفر از معاونان آموزش متوسطه کشور و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش در ارومیه برگزار شد.

نقاط قوت برنامه تعالی، مدرسه محوری، نیروی انسانی، هدایت تحصیلی، توسعه متوازن، ساماندهی شاخه ای و توسعه مشارکت و تفاهم نامه های بین دستگاهی و توضیح نحوه اجرای دستورالعمل پروژه مهر در سال تحصیلی آینده و دیدگاههای استانها در این همایش بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار