مدیر آموزش و پرورش کلات :شورای آموزش و پرورش نماد مشارکت و نظارت مردم است

کلات (پانا) - پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کلات با حضور اعضای جلسه با سه دستور کار ،پروژه مهر،ساماندهی نیروی انسانی و انسداد مبادی بی سوادی در محل سالن جلسات آموزش و پرورش برگزار شد

کد مطلب: ۹۴۳۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش کلات :شورای آموزش و پرورش نماد مشارکت و نظارت مردم است

رمضان پروانه مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به اعضا گفت :ما در شورای آموزش و پرورش به دنبال آنیم مشارکت ها را در موضوعات پرورشی ، عمرانی و آموزشی افزایش دهیم .چرا که شورای آموزش و پرورش نماد مشارکت و نظارت مردم است . و انتظاری که داریم این است همه ی دستگاهها هر گونه انتقاد یا پیشنهادی دارند به ما منعکس نمایند تا با بررسی های لازم تصمیمات درستی اتخاذ نماییم .

وی در بحث پروژه مهر گفت : تابستان امسال در کمتر از 40 روز توانستیم تمام مدارس شهری و روستایی را به صورت هدفمند بازدید کنیم و مشکلات و مسائل موجود در مدارس را شناسایی و برای رفع آن راهکارهای لازم را ارائه کنیم .مهر امسال را متفاوت تر از همیشه به استقبال کلاس های درس خواهیم رفت.
پروانه در ادامه بیان کرد : در بازدید هایی که از مدارس و روستاهای دور افتاده داشتیم توانستیم بیش از 43 نفر بازمانده از تحصیل را شناسایی کنیم و کدهای لازم را دریافت نماییم تا آنها هم بتوانند در شروع سال بر سر کلاسهای درس حاضر شوند.
رمضان پروانه در ادامه به موضوع ساماندهی نیروی انسانی ،مازاد ها و نیاز های آموزش و کلاسها پرداخت و گفت:سعی ما این است تمام اقداماتی که در تابستان انجام میدهیم در روز اول مهر ،درس اول را شروع کنیم .
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش بیان کرد ؛دو آموزشگاه پروین و شهید دکتر باهنر در شان شهر تاریخی کلات نمی باشد چرا که هم فرسوده اند و هم فضای کافی برای تشکیل کلاس ندارند.
رمضان پروانه نوید این را هم داد که از مهر امسال رشته ریاضی را دایر خواهیم کرد تا اولیای محترم در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.
پروانه در بحث انسداد مبادی بی سوادی گفت :با مکاتباتی که با اداره ثبت احوال شده است لیست همه ی واجدین شرایط ثبت نام در پایه اول را در آورده ایم تا بتوانیم نرخ بی سوادی را به درستی بررسی کنیم .
ما در آموزش و پرورش در صددیم با کمک شهرداری و شورای اسلامی شهر بی سوادی را از شهرستان ریشه کن کنیم تا همه ی شهروندانمان از حقوق اجتماعی خود به درستی برخوردار شوند .
وی در پایان گفت :امیدواریم دست به دست هم و با همکاری همه ارگانها کارهایمان را به درستی پیش ببریم چرا که همه در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش بدنبال تحقق اهداف نظام و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم هستیم .

در ادامه جلسه پنجمین جلسه شکرای آموزش و پرورش حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای صاحبی امام جمعه شهرستان کلات گفت مدیر خوب کسی است که از ظرفیت و توانمندی های تمام مجموعه اداری خود به نحو احسن استفاده کند.
ما در زمینه کارهای فرهنگی با تمام توان در کنار آموزش و پرورش خواهیم بود و از همه ظرفیت های خود برای کمک استفاده می کنیم .

وی گفت: اگر انسان می خواهد به دیگران خدمت کند به آموزش و پرورش خدمت کند.اگر آموزش و پرورش خوب داشته باشیم جامعه ای نرمال،پویا و فعال اسلامی خواهیم داشت .خوشبختانه معلمان ما متدین و پرتلاش هستند و به بحث دینی ،بخصوص نماز در مدارس اهمیت می دهند.
امام جمعه محترم شهر در پایان گفت :از ظرفیت های قرانی به درستی استفاده کنیم تا فضای آرام و معنوی در مدارس حاکم شود.
در پایان مهندس ناصری ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده از سوی اعضا بر همکاری همه ی دستگاهها با آموزش و پرورش تاکید کرد و اقدامات صورت گرفته در مدت کوتاه در مدارس را بسیار خوب دانست و گفت : در مناطق و مدارس محروم باید به درستی از ظرفیت خیرین استفاده کرد و آنان را پای کار آورد.

وی در ادامه گفت :در امورات اجرایی مدارس و آموزش و پرورش باید نظرات آحاد مردم و فرهنگیان را مورد لحاظ قرار داد .برای ماندگاری معلم در کلات باید امتیازات خوب و در خور شان برایشان قائل شویم تا انگیزه کافی برای خدمت و ماندگاری داشته باشند .
مهندس ناصری به اهمیت ورزش در روستاها تاکید کرد و افزود:دانش آموزان روستایی قوی و خستگی ناپذیرند .تمام تلاش خود را برای استعداد یابی و استفاده درست از این فرزندان در روستاها انجام دهیم .

وی در پایان تکریم و احترام به نو_معلمان را واجب دانست و حمایت از آنان را که تازه به خانواده بزرگ آموزش و پرورش پیوسته اند را لازم دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار