طرح تابستانی "پرورش نبوغ" ویژه دانش آموزان در تبریز افتتاح شد

تبریز (پانا) - طرح تابستانی " پرورش نبوغ با فعال سازی دو نیمکره مغز" ویژه دانش آموزان پایه های سوم تا ششم ابتدایی با برگزاری کارگاه آموزشی در تالار معلم تبریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۴۳۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح تابستانی "پرورش نبوغ" ویژه دانش آموزان در تبریز افتتاح شد

جعفر پاشایی در آیین افتتاح طرح تابستانی "پرورش نبوغ" در تالار معلم تبریز با اشاره به کسب مدال برنز توسط علی اهرابی دانش آموز تبریزی در المپیاد جهانی نجوم گفت: چهار نفر از دانش آموزان کشورمان در این المپیاد شرکت کرده و موفق به کسب مدال المپیاد جهانی شیمی شدند که یکی از این چهار نفر اهل تبریز و دانش آموز مدرسه استعدادهای درخشان شهید مدنی تبریز است.

وی در ادامه با بیان این که سه اصل در حوضه تعلیم و تربیت بسیار مهم است، گفت: در دنیای تعلیم و تربیت صاحب نظران معتقدند که معجزه تعلیم و تربیت یک چیز است و آن ارتباط معنادار و آسان خانواده با مدرسه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: اگر اولیا و مدرسه بتوانند ارتباط موثر خوبی داشته باشند شاهد معجزه تربیت خواهیم بود و اگر در یکی از هر دو حوزه مدرسه و خانواده ناهماهنگی در خصوص تربیت باشد قطعا نارسایی هایی در همه سنین برای آینده فرزندان ما اتفاق خواهد افتاد.

پاشایی ادامه داد: نکته دوم در ارتباط با تربیت، بحث حساسیت است که برای صاحب نظران تعلیم و تربیت بسیار مهم است یعنی اگر برای فرزندان عزیزمان حساس نباشیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی با بیان این که سومین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد مشارکت است، گفت: تعلیم و تربیت، تک بعدی و یا به عبارت دیگر جاده یک طرفه نیست قطعا جاده ای دوطرفه، مشارکتی و هماهنگی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: جامعه، خانواده، مطبوعات، معلم، مدیر و حتی خدمتکار مدرسه در حوزه تربیت فرزندانمان موثرند و حاصل ضرب همه اینها سعادت فرزندانمان است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان در امور بانوان در این مراسم گفت: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا به عنوان اولیایی که سرنوشت و آینده فرزندانمان برای ما خیلی مهم است به همدیگر یادآوری کنیم بسیار از امور را که برای ما عادی است را غیرعادی بدانیم و بسیاری از موارد را که غیرعادی تلقی می کنیم طبیعی بدانیم.

طیبه معرفت گفت: ما آمده‌ایم به این سوال مهم جواب بدهیم که آیا می شود مغز ما قوی‌تر شود؟ بله می شود، مغز ما قوانینی دارد که با شناخت آن می توانیم مغزمان را قوی‌تر کنیم.

وی ادامه داد: افراد نابغه از تمام قابلیت های مغز بهره کامل را می‌برند بنابراین ما نیز برای افزایش توانایی و شکوفایی استعدادهایمان باید دو نیمکره مغز را فعال کنیم بر این اساس تصمیم گرفته‌ایم یکی از فعالیت های تابستانی سال ۹۸ را تقویت و پرورش عملکرد نیمکره های مغز قرار دهیم.

خبرنگار: مریم پورعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار