مراسم استقبال از دانش آموز آذربایجان شرقی مدال آور عرصه المپیاد جهانی شیمی

تبریز(پانا) - امیر علی اهرابی دارنده مدال برنز مسابقات المپیاد جهانی با استقبال گرم مدیر کل آموزش و پرورش استان و همراهانش به تبریز بازگشت.

کد مطلب: ۹۴۳۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مراسم استقبال از دانش آموز آذربایجان شرقی مدال آور عرصه المپیاد جهانی شیمی

جعفرپاشایی در مراسم استقبال از نام آور عرصه المپیاد جهانی شیمی گفت: امروز روز خوبی برای آذربایجان‌شرقی که مهد علم و ادب است می باشد؛زیرا مدال برنز برای کشور به ارمغان آورده شده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که سال قبل در دیدار با فرهنگیان کشور که فرمودند:" ارتقای جایگاه المپیادی های مختلف در ایران و جهان باید برنامه دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشد" گفت: جایگاه کشورمان نسبت به سال قبل در المپیاد شیمی حدود ۷ مرتبه رشد کرده است.
وی افزود: از کشور ایران ۴ دانش آموز، از ۳۰ تیرماه تا ۸ مرداد به پاریس اعزام شدند که هر چهار نفر مدال آور بودند و یک نفر آنها از آذربایجان شرقی افتخار آفرین شد.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تبریک به تمامی مسئولان گفت: دستگاه تعلیم و تربیت برنامه دارد تا از تمام دانش‌آموزان مخصوصا نخبگان حمایت کند. استان آذربایجان شرقی کارنامه خوبی در این زمینه دارد.
وی خاطر نشان شد: من به عنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اعلام می‌کنم که این دستگاه‌ حامی دانش‌آموزان نخبه، هم در حوزه مالی و هم تقویتی است تا شاهد ورود دانش آموزان بیشتری در این زمینه باشیم.


در ادامه امیرعلی اهرابی دارنده مدال برنز المپیاد شیمی جهان گفت: از دبیرستان شهید مدنی تبریز به این مسابقات اعزام شدم. دارای مدال طلای کشوری و برنز جهانی المپاد شیمی می باشم.
وی افزود: بیش از ۸۰ کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند که از آن جمله می توان به کشورهای قدرتمندی مثل روسیه و آلمان و ...اشاره کرد. همه کشورها با حضور دانش آموزان قوی خود که چند سال روی آنها کار کرده بودند این مسابقات را پربار کرده بودند و همین باعث شد که کوچکترین اشتباهات اختلاف امتیاز آورد.
اهرابی اصلی ترین عامل موفقیت خود را قطعاً کمک و حمایت دبیران و اساتید چه در مدرسه و چه در دانشگاه و همچنین حمایت و کمک والدین خود می داند و در مرحله بعد پشتکار خود را عامل موفقیتش می خواند و به نوجوانان و جوانان توصیه می کند دنبال علاقه خود بروند تا نتیجه بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار