راه اندازی دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز

شیراز(پانا)_ معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: برای تامین هزینه ی شیر خشک مصنوعی با پرداخت یارانه؛سالانه بیش از ٣٠٠میلیارد تومان هزینه ی شیر خشک می شود.

کد مطلب: ۹۴۳۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز

علیرضا رئیسی در همایش ترویج تغذیه با شیر مادر و راه اندازی بانک شیر مادرکه با حضور مدیر کل دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس،معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نماینده یونیسف و جمعی از مدیران برگزار شد با اشاره به اینکه ترویج تغذیه شیر مادر جز با حمایت مردم صورت نمی گیرد با اشاره به تاثیر شیر مادر گفت: شیر مادر سبب پیشگیری از بیماری های عفونی مانند اسهال و عفونت گوش و بیماری های غیر واگیر قلبی و عروقی می شود.

رئیسی با بیان اینکه شیر خشک یک غذا نیست بلکه یک واکسن است اظهار کرد که تغذیه از شیر مادر 2.5برابر بیماری اوتیسم را برطرف می‌کند.

او با اشاره به اینکه تغذیه ی نوزادان از شیر مادر باید در جامعه فرهنگ سازی شود تصریح کرد: بازار کشور های توسعه یافته برای کشورهای جهان سوم است ؛بنابراین تکنولوژی های بد و سیگار های تولید شده ی خود را به کشور های جهان سوم میفروشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کشور ما در همه چیز تحریم است جز سیگار گفت:پایین ترین مالیات تنباکو و سیگار در کشور ما است.

به گفته ی رئیسی انتظار می رود با افتتاح بانک شیر مادر بتوان فرهنگ استفاده از شیر مادر را در جامعه ترویج و فرهنگ سازی کنیم.

او با اشاره به حدیثی درباره اهمیت شیر مادر گفت:ترویج تغذیه شیر مادر یکی از مبنای توسعه یافتگی است.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس نیز در ادامه ی این جلسه اضافه کرد:٨درصد آی کیو نوزادانی که شیر مادر خورده اند بیشتر از سایر نوزادان است.

مادرانی که با نثار خون خود در رگ های پسران خویش،ایران را سربلند نگه داشتند،اینک به دختران خود و مادران حال آینده آموخته اند که با اهدای شیر خود ؛نسل های بعدی این دیار را از بیماری ها نجات دهند.

حدود یک قرن است که دانشمندان و متخصصان طب پس از مواجهه با بیماری های متعدد در نوزادان و شیر خواران ،بار دیگر به اهمیت شیر مادر در درمان و تغذیه نوزادان به خصوص نوزادان نارس اشاره داشته اند.

این بار به جای استفاده از دایه،از مادران ایثار گر و علاقه مند به اهدای شیر خود برای نجات جان نوزادان نارس یا بیماران بستری در بیمارستان استفاده نمونده اند.

مادرانی پاک دل و پاک شیر که با اهدای شیر خود و با کمک متخصصان و انجام فرایند های سترون سازی،شیرشان را به دور از هر آلاینده ای به نیازمندان کوچک و بیمار می بخشند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این راستا از جمله دانشگاه های پیشرو در تاسیس و راه اندازی بانک شیر و اهدای شیر مادر جهت تغذیه نوزادان نیازمند بوده است.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار