علما سکاندار تربیتی جامعه هستند/ضرورت الگوسازی و معرفی مفاخر در جامعه

اردبیل (پانا)- نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: علمای دین وظیفه خطیر سکانداری تربیتی جامعه را برعهده دارند.

کد مطلب: ۹۴۳۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
علما سکاندار تربیتی جامعه هستند/ضرورت الگوسازی و معرفی مفاخر در جامعه

آیت الله سید حسن عاملی در مراسم گرامیداشت دوازدهمین سالروز ارتحال آیت الله مشگینی در شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به نقش و وظیفه علما در جامعه، اظهار کرد: اولین وظیفه بزرگ روحانیت در جامعه حفظ و حراست از دین است .

او افزود: اگر علمای دین نباشند تحریف‌کنندگان، دین را از بین می‌برند و به‌نام دین برعلیه دین اقدام می‌کنند. وظیفه عالم دین مبارزه با انحرافات در جامعه اسلامی است .

نماینده ولی فقیه در استان وظیفه خطیر دیگر علمای دین را سکانداری تربیتی جامعه دانست و گفت: باید در جامعه افراد و الگوهایی باشند که مردم را به راستی و درستی هدایت و در آنان قدرت روحی ایجاد کنند .

عاملی به سیستم تربیتی قرآن اشاره کرد و اذعان داشت: قرآن نباید تنها در مجالس عزاداری قرائت شود بلکه قرآن دستور زندگی برای بشریت است .

او مشکل اصلی در کشور را مساله فرهنگی دانست و اظهار داشت: مشکلات اقتصادی امروز نیز ریشه فرهنگی دارند، وظیفه بزرگ عالم دین، پرورش جریان‌های فرهنگی در جامعه است چرا که بسیاری از مشکلات جامعه از جمله دروغ، اختلاس، رشوه، وجدان کاری و ... ریشه فرهنگی دارد .

امام جمعه اردبیل سومین وظیفه علما را مقابله با ظلم و ظالم دانست و ادامه داد : علمای بسیاری بر اثر مقابله با ظلم در تاریخ به شهادت رسیده‌اند، نقش علمای دین در استقلال کشور باید در جامعه بیان شود .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان،اذعان داشت: وظیفه دیگر علمای دین ایستادن در مقابل بدعت، خرافات و آداب و رسوم غلط در جامعه است .

عاملی در ادامه امتیاز بزرگ هر ملت را مفاخر بزرگ آنان دانست و بیان داشت: وجود انسان‌های بزرگ در یک جامعه نشان از مدنیت و زیرساخت‌های بزرگ آن ملت است .

نماینده ولی فقیه در استان به ضرورت الگوسازی و معرفی مفاخر به نسل جوان تاکید کرد و گفت: شخصیت بی‌نظیر آیت الله مشگینی باید در جامعه تبیین و نسل جوان با شخصیت این عالم بزرگ آشنا شوند .

عاملی به مدیریت بسیار شایسته آیت الله مشگینی در مسؤولیت‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: ولایت پذیری آیت الله مشگینی مثال‌زدنی بود .

تندیس آیت الله مشگینی در سالروز رحلت این عالم بزرگ با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسؤولان استانی و شهرستانی و مردم شهرستان مشگین شهر رونمایی شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار