هادی قضات: اشک ها و لبخندها» در تلاش است اعجاز موسیقی در تاریخ را روایت کند

تهران (پانا) - کنسرت تئاتر «اشک ها و لبخندها» به کارگردانی هادی قضات که از یکشنبه در تالار وحدت روی صحنه رفته است، برای چهار شب دیگر (13 تا 16 مرداد ماه) تمدید شد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هادی قضات: اشک ها و لبخندها» در تلاش است اعجاز موسیقی در تاریخ را روایت کند

به گزارش روابط عمومی این اجرا، استقبال جالب توجه علاقمندان موسیقی و نمایش در شب های نخست «اشک ها و لبخندها» باعث شد این برنامه برای چهار شب دیگر تمدید و بلیت فروشی آن آغاز شود.
تغییرات گسترده در اجرای دور جدید این نمایش اعم از دکور عظیم و بهره گیری از حدود ١١٥ هنرمند و خواننده اپرا در حوزه های مختلف باعث شده این اجرا متفاوت تر از آنچه در سال 92 در تهران روی صحنه رفته، مورد توجه دوستداران هنر قرار بگیرد.
هادی قضات کارگردان این اجرا در حاشیه اجرای شب سوم «اشک ها و لبخندها» درباره این نمایش موزیکال گفت: «هیچ چیز شفاف تر از صدای کودکان یک سرزمین نمیتواند بگوید که برای آینده این سرزمین چه چیزی خوب است. وقتی «اشک ها و لبخندها» را سال 92 برای اولین بار روی صحنه بردم همه دغدغه من انعکاس همین موضوع بود. آن زمان با امکانات خیلی محدود، نمایش موفقی روی صحنه رفت ولی تمام و کمال خواسته هایم را نتوانستم روی صحنه بیاورم. این بار خدا را شاکرم که دوستانی به من اعتماد کردند و از آقای سهیل کوشان پور ممنونم. از استاد نصیر حیدریان هم ممنونم که دعوت ما را پذیرفتند. »
قضات افزود: «این نمایشِ موزیکال موزیک محور و آواز محور است. موزیک است که در روزهای جنگ جهانی دوم معجزه می کند و عمارت خاکستری «کاپیتان فون تراپ» را به قرمزی شبی گل سرخ تبدیل می کند، با تنها یک ابزار: موسیقی و آواز. «اشک ها و لبخندها» در تلاش است اعجاز موسیقی در تاریخ را روایت کند.»
نصیر حیدریان، یکی از شخصیت‌های برجسته موسیقی ارکسترال اروپا که کارنامه‌ای درخشان و افتخاربرانگیز در عرصه بین‌المللی دارد، مسئولیت رهبری ارکستر نمایش موزیکال اشک ها و لبخندها را به عهده دارد.
حیدریان نیز درباره حضورش در این اجرا معتقد است: «من زیاد اهل حرف زدن درباره اثری که در آن حضور دارم نیستم ولی در همان ابتدای دعوت به کار به دوستان گفتم که اگر دنبال کیفیت هستید، من هستم.»
این پروژه نمایشی براساس قطعه موسیقایی «اشک ها و لبخندها» ساخته ریچارد راجرز تولید شده و نمایش موزیکال اشک‌ها و لبخندها هم روایتگر داستان خانواده فون تراپ ساکن زالسبورگ است که ١٢ سال قبل همسرش را از دست داده است. آموزگاران متعددی برای تربیت فرزندانش به منزل وی آمده اما هیچکدام دوام نداشته و خانه را پس از مدت کوتاهی ترک کرده‌اند. اما راهبه ای که از دیر می‌آید و توسط مادر مقدس برای نگهداری کودکان انتخاب می شود. این راهبه آخرین معلم آنهاست که موفق به سامان دادن این خانواده می شود. نمایش موزیکال «اشک‌ها و لبخندها» اولین بار در قالب یک فیلم سینمایی در سال ۱۹۶۵ ساخته شد و به محبوبیت و شهرت زیادی در جهان دست پیدا کرد.

موسسه «نواى چنگ فرزانه» (به تهیه کنندگی سهیل کوشانپور)، با همکاری مجموعه «هاکوپیان» و نورالدین حیدری ماهر (مجری طرح)، برگزار کنندگان این برنامه هستند و بلیت فروشی روزهای جدید این اجرا در سایت ایران کنسرت آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار