قرآن باید محور زندگی انسان باشد

ارومیه(پانا)-بهره مندی از آیات الهی اهمیت زیادی دارد و قرآن کریم باید محور اساسی زندگی انسان قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
قرآن باید محور زندگی انسان باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه امروز صبح در آئین آغاز مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: کلام الهی در میان مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت و زندگی انسان باید در مسیر قرآن باشد.


وی با اشاره به اینکه قرآن کریم باید محور زندگی مسلمانان قرار گیرد و یک مسئله‌ای است که در ذهن و فکر تمامی مسلمانان وجود دارد افزود: هدف خداوند متعال از آفریدن انسان بخشیدن نور به روح انسانی است تا از این طریق انسان را از ظلمات نجات دهد و نورانیت و معنویت را در وجود انسان نهادینه کند.


حجت‌الاسلام قریشی با تأکید بر اینکه خداوند برای رهایی انسان از ظلمات قرآن کریم را نازل کرده است گفت: خداوند فرمودند قرآن کریم را نازل کردیم تا به وسیله آن پیامبر (ص) مردم را راهنمایی و به واسطه قرآن آنان را از ظلمات خارج و به نور وارد کند و راه مستقیم خداوند را به انسان‌ها نشان دهد.


وی افزود: بر همین اساس خداوند از قرآن به عنوان نور یاد کرده است و به پیامبر فرموند که ما نور خود را بر تو نازل کردیم تا به وسیله آن مردم را هدایت کنیم.


حجت الاسلام قریشی ادامه داد: نورانیت باید در دنیا کسب شود تا در آخرت هم در اعمال انسان‌ها اثر گذار باشد و این فقط مختص دنیا نیست.


امام جمعه ارومیه ادامه داد: انسان هر چقدر با قرآن هم‌نشینی داشته باشد، قرآن بخواند و با قرآن انس بگیرد به همان اندازه نورانیت در جامعه، محیط و دل انسان‌ها ایجاد خواهد شد و سعادت نیز از این نورانیت به دست خواهد آمد.


وی عنوان کرد: به مسابقات و دوره‌همی‌های قرآنی باید بسیار اهمیت داده شود تلاوت قرآن بسیار ضروری است و در سرنوشت انسان تأثیر گذار است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در پایان تصریح کرد: یک آیه قرآن می‌تواند زندگی انسان را متحول کند قرآن کتاب خواندن و عمل کردن است که به آموزش قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی باید بیش از پیش مورد اهمیت داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار