عرضه خدمات بهداشتی رایگان به ۲۴۳۰ خانوار عشایری ارومیه

ارومیه(پانا)- مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: ۲ هزار و ۴۳۰ خانوار عشایری شهرستان ارومیه برای نخستین بار در سطح کشور از خدمات بهداشتی رایگان در ییلاقات بهره‌مند می‌شوند.

کد مطلب: ۹۴۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
عرضه خدمات بهداشتی رایگان به ۲۴۳۰ خانوار عشایری ارومیه

بهرام زینال‌ زاده اظهار داشت: این طرح از روز گذشته در منطقه عشایری سیلوانای ارومیه آغاز شد و بیش از ۱۲۰ خانوار عشایری این منطقه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند.

وی ادامه داد: چهار نفر از همکاران وزارت بهداشت از جمله یک پزشک عمومی، ماما، بهورز و یک پرستا در این طرح خانواده‌های عشایری را معاینه می‌کنند.

وی بیان کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عشایر تا زمانی که این خانواده‌ها در مناطق ییلاقی هستند، ادامه دارد و بعد از ییلاق نیز دور جدیدی از خدمات رسانی در منطقه دیگر آغاز می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: در این طرح گروه‌های عشایری تحت بررسی‌های پزشکی مختلف از جمله کنترل فشار خون، قند خون و غیره قرار می گیرد و وضعیت زنان باردار برررسی می‌شود.

زینال‌زاده ادامه داد: رسیدگی به مشکلات بهداشتی عشایر در اولویت دولت و مسوولان استانی است و در این راستا بازدیدهای میدانی از مناطق ییلاقی عشایرنشین صورت می‌گیرد تا مشکلات شناسایی و برطرف شود.

وی بیان کرد: طرح ارائه خدمات بهداشتی به عشایر برای نخستین بار در کشور در شهرستان ارومیه شروع شد و به زودی نیز تمام عشایر آذربایجان‌غربی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

آذربایجان‌غربی سومین استان کشور از نظر جمعیت عشایری است و حدود ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۱۰۴ هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که ۳.۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار