حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در جشن تولد یکصد سالگی پیشکسوت فرهنگی

تبریز ( پانا ) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی ظهر امروز ضمن حضور در منزل پیشکسوت فرهنگی زرین قره بمناسبت یکصدمین سال تولدشان از وی تجلیل بعمل آورد.

کد مطلب: ۹۴۳۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان در جشن تولد  یکصد سالگی پیشکسوت فرهنگی

جعفر پاشایی در این دیدار یکی از اولویت های آموزش‌ و پرورش را تکریم شان و منزلت فرهنگیان دانست و افزود: پیشکسوتان فرهنگی جزو سرمایه‌های ارزشمند جامعه فرهنگیان بوده و تجلیل عزیزان می‌تواند زمینه بهره گیری از تجارب و اندوخته‌های ارزشمند این بزرگواران را فراهم سازد.

مدیر کل آموزش و پرورش ضمن تاکید بر لزوم ارتباط بین نسل‌های فرهنگی، افزود: امید است در آینده چنین برنامه‌هایی تداوم داشته باشد چرا که بسط و تعمیق تجارب و رهیافت‌های معلمان و اساتید فرهیخته و پیشکسوت می‌تواند در عرصه تعلیم وتربیت مفید باشد.

وی اضافه کرد: اگر امروز حرفی برای گفتن داریم، از ایثار بی بدیل پیشکسوتان و اساتید عزیزمان است و خود را مدیون محبت و گذشت مثال زدنی فرهنگیان والا مقام می دانیم.

پاشایی در پایان تصریح کرد: با تمام ظرفیت هایی که پس از ظهور تکنولوژی های مدرن و رسانه ها ایجاد شده است، معلم همچنان رکن اصلی آموزش و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

شایان ذکر است که زرین قره متولد 1298 در کشور ترکیه بوده و از 6 سالگی به همراه خانواده به ایران مهاجرت کرده و تمام مراحل تحصیلی و زندگی را در ایران سپری کرده است.

زرین قره در سال 1329 هجری شمسی با رشته خانه داری به استخدام اداره فرهنگ قدیم( آموزش وپرورش جدید) در آمده و پس از خدمت در بخش های مختلف اداری و آموزشی از جمله مدرسه و دانشگاه، در سال 1359 به کسوت بازنشستگی نائل آمد.

تنها فرزندش نیز بازنشسته آموزش و پرورش است و اکنون نوه اش هم به شغلی معلمی اشتغال دارد.

وی از تلاش خود در مدرسه شبانه روزی برای مدیریت سخن به میان آورده و از خاطرات خوش خود می گوید.زمانی که در خوابگاه پسرا ن آتش سوزی می شود و وی شبانه مدرسه را سر و سامان می بخشد و باعث تعجب مسئولان اداری خود می شود. او آخرین بار در مدرسه مهر آیین ۱۵ سال مدیر بوده است.

با زبان صریح و ساده به معلمان توصیه می کند که منظم باشند و با دانش آموزان خوش رفتاری کنند و همواره با مطالعه کافی سر کلاس حاضر شوند.

شایان ذکر است که در پایان مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک یکصدمین سالگرد تولدشان با اهدای لوح سپاسی از خانم زرین قره تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار