استاندار خراسان رضوی:

هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی ، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای است

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی گفت: هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی، دستیابی به توسعه متوازن منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت معین های اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۹۴۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی ، دستیابی به توسعه متوازن منطقه‌ای است

به گزارش پانا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که به منظور انعقاد تفاهم نامه معین توسعه اقتصادی فرهنگی با سازمان اقتصادی کوثر در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: خدمات دولت‌ها در مناطق روستایی طی 40 سال گذشته به دلیل بی توجهی به توسعه متوازن منطقه ای، منجر به توسعه روستایی نشده است.
وی افزود: ایجاد برخی امکانات در روستاها مانند مدرسه، جاده آسفالت و اینترنت نه تنها باعث ماندگاری مردم در مناطق روستایی نشده است بلکه فرآیند مهاجرت مردم از روستاها به حاشیه شهرها را سرعت بخشیده است و امروز با معضل جدی حاشیه نشینی رو به رو هستیم.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه توانمندسازی مردم به ویژه در مناطق روستایی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: تجربه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان کرمان ثابت کرد که برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید ظرفیت شرکت های توسعه گرا را به کار گرفت و ارکان حاکمیت پشتیبان این شرکت ها باشند.
وی اظهار کرد: در 8 ماه گذشته با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، 80 شرکت و سازمان اعم از مجموعه های بزرگ اقتصادی و نهادهای اجرایی مسئولیت توسعه منطقه ای استان را برعهده گرفته اند و اقدامات خوبی هم تا به امروز انجام شده است.
رزم حسینی با بیان اینکه هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی توسعه کسب و کارهای روستایی است، افزود: معتقدیم وقتی که مردم به معین های اقتصاد مقاومتی اعتماد کنند، منابع مالی خود را به سمت ایجاد کسب و کار هدایت خواهند کرد و بدون شک آثار اجتماعی بسیار خوبی هم به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغ راه مدیریت استان است، خاطرنشان کرد: هر نهاد، شرکت، سرمایه گذار و کارآفرینی که در امر توسعه و تحقق اهداف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی مشارکت کند، دست او را به گرمی می فشاریم.
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه حوزه فعالیت سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران است، این آمادگی وجود دارد که در زمینه ایجاد کسب و کار برای این قشر از جامعه حمایت های لازم را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار