اعتراض دختر بروس لی به تارانتینو: او پدرم را یک عوضیِ ازخودراضی به تصویر کشیده است

خیلی دلخور شدم وقتی دیدم مردم به پدرم می‌خندند

تهران (پانا) – دختر بروس لی از کوئنتین تارانتینو، کارگردان آمریکایی، به دلیل به چهره‌‌ای که از پدرش در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» ترسیم کرده است، انتقاد کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اعتراض دختر بروس لی به تارانتینو: او پدرم را یک عوضیِ ازخودراضی به تصویر کشیده است

به گزارش ایندیپندنت، شانون لی می‌گوید: من خیلی دلگیر شدم وقتی دیدم یک نویسنده، کارگردان و بازیگر افسانه‌ای مثل «بروس‌لی» یک آدم عوضیِ ازخودراضی به تصویر کشیده شده است.

همانطور که در تریلر فیلم می‌بینیم «بروس لی» برد پیت را، که نقش بدلکاری به نام کلیف بوث را بازی می‌کند، به مبارزه تن به تن دعوت کرد، به این علت که بوث به لاف‌زدن‌های «بروس لی» درباره قدرت دست‌هایش خندیده بود.

شانون لی این‌طور استدلال می‌کند که ورای مغرور بودن پدرش در صحنه‌های فیلمسازی در هالیوود، او به عنوان یک آسیایی - آمریکایی در اواخر دهه 60 مجبور بود خیلی سخت‌تر از امثال بوث کار کند.

دختر بوس لی ادامه می‌دهد: می‌توانم استدلال فیلم را درک کنم. می‌توانم درک کنم که این دو کاراکتر ضدقهرمان هستند و این نوعی فانتزی سیاه است از آنچه اتفاق می‌افتد و آنها تصویرگر دورانی هستند که نژادپرستی و محدودیت به وضوح در آن وجود داشت.

وی می‌افزاید: درک می‌کنم که آنها می‌خواستند کاراکتر برد پیت را یک بزن‌بهادرِ خفن نشان دهند که بروس لی را شکست داد؛ ولی لزومی نداشت همان رفتاری را با پدرم بکنند که هالیوودِ سفیدپوست زمان زنده‌بودنش با او کرد.

لی می‌گوید خیلی دلخور شدم وقتی شنیدم مردم به پدرم می‌خندند.

او از «مایک مو» بازیگر نقش بروس لی تمجید کرد ولی از تارانتینو انتقاد کرد که مثل یک «کاریکاتور» از او بازی گرفته است. وی همچنین از کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» انتقاد کرد که تبعیض‌کارانه عمل کرده و با چهره‌های سفیدپوست هالیوود، مثل استیو مک کویین (با بازی دمیان لوییس)، همانطور رفتار نکرده است.

«روزی روزگاری در هالیوود» فیلمی در ژانر کمدی سیاه جنایی به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو و محصول سال ۲۰۱۹ ایالت متحده است. لئوناردو دی‌کاپریو، برد پیت، مارگو رابی، کرت راسل، تیموتی اولفینت، داکوتا فانینگ، لوک پری، مارگارت کوالی و آل پاچینو ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم در سال ۱۹۶۹ و شهر لس‌آنجلس رخ می‌دهد و ماجرای یک بازیگر تلویزیونی به نام ریک دالتون را دنبال می‌کند که به همراه بدلکار خود، کلیف بوث، در جست‌وجوی راهی برای ساخت یک فیلم و موفقیت در هالیوود هستند. «روزی روزگاری در هالیوود» تابستان امسال در امریکا و اروپا اکران عمومی می‌شود.

مترجم: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار