رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

بیش از یک میلیون بیمه شده فعال در کشور داریم

ارومیه(پانا)- رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: 1000 خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه هستند.

کد مطلب: ۹۴۳۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از یک میلیون بیمه شده فعال در کشور داریم

اسداله رازانی در دیدار با استاندار با تقدیر از اهتمام جدی استان در حوزه بیمه روستاییان بویژه در 2 سال اخیر تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و 100 هزار بیمه شده فعال در کشور داریم که در آذربایجان غربی ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش هستند.

وی افزود: آمادگی داریم تا نسبت به جمعیت واجد شرایط بیمه اجتماعی در مناطق روستایی استان به هر میزان که باشد اقدام نماییم.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستائیان در ادامه با اشاره به ساختار نظام جامع تأمین اجتماعی که توسط دولت به مجلس ارائه و در سال ۸۴ بر اساس آن صندوق بیمه اجتماعی روستائیان شکل گرفت گفت: بر این اساس قرار شد کسانی که در بیمه‌های تأمین اجتماعی و کشوری و لشگری لحاظ نشده‌اند، مشمول این بیمه دولتی شوند.

وی همچنین افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشور از زمان شکل گیری تا کنون توفیق‌هایی زیادی داشته و بر اساس اعلام سازمان ملل، در رده کشورهای با توسعه انسانی بالا قرار گرفته‌ایم اما متأسفانه عمومیت جامعه، از این اقدام ارزشمند مطلع نیستند.

محمد مهدی شهریاری استاندار اذربایجان غربی نیز در این دیدار با تاکید بر نقش بیمه به عنوان ابزاری موثر در جلوگیری از مهاجرت روستائیان تصریح کرد: از دوسال گذشته از محل سوخت مرزنشینان راهکارهای توسعه این مناطق در دستور کار قرار گرفته و بیمه منازل روستایی و خدمات درمانی و آموزشی در این راستا به روستائیان مستقر در ۲۰ کیلومتر نوار مرزی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ بیمه در کشور ما ضعیف است، افزود: برای گسترش چتر بیمه در مناطق روستایی اعم از بیمه اجتماعی و کشاورزی از هیچ کوششی دریغ نمی ورزیم و در برنامه ریزی های توسعه محور استان برای مناطق روستایی بیمه نقشی اساسی عهده دار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار