میر رضا شفیع پور خبر داد:برگزاری نشست داوری سومین دوره جشنواره کشوری نوآوری درفرایند آموزش و یادگیری

تهران(پانا)-نشست داوری سومین دوره جشنواره کشوری نوآوری درفرایند آموزش و یادگیری با تأکید بر روش های تدریس تلفیقی و مسئله محور لا حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و سرگروههای کشوری دروس متوسطه اول در دماوند برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۳۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
میر رضا شفیع پور خبر داد:برگزاری نشست داوری سومین دوره جشنواره کشوری نوآوری درفرایند آموزش و یادگیری

میررضا شفیع پورمعاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره بر ضرورت افزایش توانمندی‌های حرفه ای همکاران اظهار داشت: فراهم آوری زمینه توسعه دانش و روشهای نوین یاددهی در قالب جشنواره نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری دوره اول متوسطه فرصت مغتنمی است که می توان به واسطه آن کیفیت بخشی به تدریس را روزآمد نمود و جایگاه آن را ارتقا بخشید.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت بهره گیری از جدیدترین شیوه‌ها و فنون تدریس همپای پیشرفت روزافزون دانش بشری گفت: اینگونه جشنواره‌ها با توجه به ابعاد و گستره وسیع آنها در حوزه آموزش سبب ایجاد فرصتی برای بازآموزی علمی و رشد مستمر زمینه‌های تحقیق و مطالعه در معلمان می گردد.

شفیع پور با اشاره به اجرای راهکارهای 11/6 و 11/7 سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تصریح کرد: کیفیت بخشی به فرایند آموزش و یادگیری، آشنایی با روش های تلفیقی، حل مسئله مبتنی بر رویکردهای درسی ملی و شناسایی، تبادل و ترویج روش های خلاق و نوآور را از جمله هدف های تعیین شده برای این جشنواره است.

این مقام مسئول با بیان محورهای ترسیم شده برای این جشنواره یادآور شد: نوآوری در تولید و بکارگیری رسانه‌های پرشمار، نوآوری در سنجش تکوینی با تأکید بر سنجش عملکردی و نوآوری در روش های مشارکت اولیای دانش آموزان در فرایند یادگیری از محورهای این جشنواره است.

شفیع پور خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کار تیمی و مشارکتی، توجه به نشاط و انگیزه در فرایند آموزش و یادگیری، توجه به فرهنگ حفظ محیط زیست، تحکیم هویت اسلامی ایرانی و توجه به فرهنگ کار و کارآفرینی از رویکردهای مطرح این جشنواره است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار