زیربنایی ترین رویکرد سند تحول بنیادین ، تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های 6 گانه است

یزد (پانا) –مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد در جمع معاونین پرورشی و فرهنگی نواحی ،مناطق و شهرستان ها گفت:زیربنایی ترین رویکرد سند تحول بنیادین ، تعلیم و تربیت بر اساس ساحت های 6 گانه است و ما نیاز به آموزش و پرورش تمام ساحتی داریم چون تعلیم و تربیت تمام ساحتی انسان تمام ساحتی تربیت می کند و در نتیجه جامعه ی تمام ساحتی تحویل می دهد.

کد مطلب: ۹۴۳۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
زیربنایی ترین رویکرد سند تحول بنیادین ، تعلیم و تربیت بر اساس  ساحت های 6 گانه است

"عباسعلی دانافر" اظهار داشت: زیربنایی ترین ساحت در سند تحول بنیادین ساحت اعتقادی،اخلاقی و دینی است که بخش عمده ای از آن مربوط به حوزه فعالیت های پرورشی و فرهنگی می باشد و فعالیتی که مغایر با سند تحول بنیادین باشد در آموزش و پرورش نباید صورت گیرد.
مدیر اداره کل آموزش وپرورش نقش مربیان تربیتی را نقشی موثر در تربیت انسانها برای زندگی امروز و فردا برشمرد و گفت: ما باید به کار خود ایمان داشته باشیم و خودمان را دست کم نگیریم .
این مقام مسئول در ادامه اجرایی شدن سندتحول بنیادین و همچنین اجتناب از تعلیم و تربیت تک ساحتی را مستلزم زمینه سازی و الزاماتی دانست و در این بین به نقش اثر گذار مربیان تربیتی، مشاوران و انجمن اولیاء و مربیان اشاره کرد .
وی صبور بودن و عجله نداشتن ،کار را مسیر خودش انجام دادن ،استفاده از راههای غیر مستقیم در تربیت و در نهایت تربیت انسان هایی موفق در روابط اجتماعی و مهارت های زندگی را وظیفه و رسالت خطیر حوزه پرورشی و تربیتی دانست و گفت:یکی از استان های موفق در عرصه پرورشی، استان یزد می باشد و خدا را شکر در این زمینه الگوهای خوبی داریم .
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش هم در ابتدای نشست به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت:مدرسه باید کانون حیات طیبه باشد تا بچه ها به عینه انسان های باورمند را در آن ببینند .
علیرضا جلالی اظهار داشت: پرورش یعنی فراهم کردن شرایط برای رشد استعدادهای درونی دانش آموزان و نقطه مقابل آن بارآوردن ، محدود کردن فعالیت های آزاد طبیعی ،تکرار،تمرین،تلقین،بازداشتن از انجام کار و وادار کردن به انجام کار می باشد .
وی تربیت را کشاندن فرد به سوی ارزشهای والای انسانی چنان که آن ارزشها را بفهمد،بپذیرد ،دوست بدارد و به کار بندد معنا کرد و تفکر و خلق ایده های جدید در اجرای برنامه ها را لازمه ی فعالیت های تربیتی دانست .
پرسش و پاسخ معاونین پرورشی و فرهنگی نواحی ،مناطق و شهرستان ها با مدیرکل و معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل از دیگر برنامه های این نشست صمیمی بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار