معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر استان همدان عنوان کرد:

پروژه مهر از اولویت دارترین برنامه های تابستانی آموزش و پرورش

همدان(پانا) - معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر استان رویکرد امسال پروژه مهر را توجه به تأمین امنیت روانی و جسمانی بیان کرد.

کد مطلب: ۹۴۳۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر از اولویت دارترین برنامه های تابستانی آموزش و پرورش

نعمت الله بحیرایی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: پروژه مهر از اولویت دار ترین برنامه های تابستانی آموزش و پرورش به منظور بازگشایی مطلوب مدارس است.

او در ادامه افزود: با توجه به رویکرد امسال پروژه مهر، فعالیت ها و فضای مدرسه باید منعطف و متناسب با علایق شخصی دانش آموزان باشد و استفاده از کارگاه ها برای بهبود روند یادگیری در اولویت قرار گیرد.

بحیرایی با اشاره به ۶ اولویت پروژه مهر ٩٨، تصریح کرد: بر این اساس برنامه ریزی ها بایدبه گونه ای باشد که هیچ مدرسه ای بدون برنامه عملیاتی نباشد، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، هیچ‌ معلمی بدون کلاس نباشد، هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نباشد و هیچ ‌اداره ای بدون برنامه نباشد.
معاون آموزش متوسطه استان در ادامه گفت: شورای پروژه مهر استان پروژه متشکل از ٥ کمیته شامل تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی، ساماندهی، تبلیغ و توجیه، تعیین صلاحیت نیروهای جدیدالورود است.
بحیرایی با تبیین وظایف هر کمیته، خاطرنشان کرد: کمیته تعمیر و تجهیز، مدارس نیازمند تعمیر و تجهیزات را شناسایی کرده و با اعتبارات بخش دولتی، خودیاری والدین، نهادهای همکار آموزش و پرورش و خیرین اقدام به رفع مشکلات فیزیکی مدارس می کند.
او افزود: کمیته ساماندهی وظیفه ساماندهی دانش آموزان و معلمان را دارد و ثبت نام ۹۰ درصدی دانش آموزان و ابلاغ محل خدمت معلمان که در مدتی کمتر از یک ماه از آغاز به کار پروژه صورت گرفته نتیجه فعالیت مطلوب این کمیته بوده است.
دبیر پروژه مهر استان یادآور شد: در پایان تابستان نیز کمیته نظارت و ارزیابی، سنجش عملکرد همه کمیته ها را آغاز می کند.
بحیرایی با بیان این که پیگیری دانش آموزانی که امسال ثبت نام نکرده اند به صورت فرد به فرد و با فایل اسمی صورت می گیرد، گفت: مدارس راه دور، داوطلب آزاد و تحصیل غیر حضوری، راهکارهای آموزش و پرورش برای افرادی است که نیازمند تحصیل هستند، اما به دلیل اشتغال یا دیگر شرایط محدود کننده، نمی توانند به طور عادی تحصیل کنند.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار