نزول نمودار رشد جمعیت در استان فارس

شیراز (پانا) _ استاندار فارس از کاهش جمعیت جوان این استان و افزایش جمعیت کهنسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نزول نمودار رشد جمعیت در استان فارس

عنایت‌الله رحیمی در نشست شورای هماهنگی و راهبردی ثبت احوال استان فارس ، بیان داشت : برای مقابله با معضل افزایش جمعیت کهنسال باید اجرای طرح‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار گیرد.

وی در رابطه با آمار مرگ‌و‌میر ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر افراد با دلایلی چون بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و حوادث غیر عمدی جان خود را از دست می‌دهند تاکید کرد: ما باید علت‌های مرگ‌و‌میر را تحلیل و موشکافی کنیم تا بتوانیم روش‌هایی برای مقابله‌ی آن بیابیم و پیشگیری کنیم.

او با اشاره به اینکه برخی‌ها بر اهمیت آمار واقف نیستند درحالیکه برنامه‌ریزی‌ها باید براساس آمار انجام شود، افزود: از دستگاه‌هایی که وظیفه برنامه‌ریزی بهداشتی و درمانی دارند در بالاترین سطح می‌خواهیم که در نشست‌های تخصصی مرتبط با آمار حضور پیدا کنند.

رحیمی عنوان کرد : به زودی ثبت وقایع حیاتی و اسناد هویتی به سمت الکترونیکی شدن می‌رود و از شورای هماهنگی ثبت احوال انتظار می‌رود که این روند به شکل هدفمند اجرایی کند.

استاندار فارس با گوشزد کردن اهمیت آمار و اطلاعات خاطر نشان کرد: آمار و اطلاعات صحیح پایه اصلی برنامه‌ریزی در هر کشور است و در کنار گزارش‌های خام باید گزارش تحلیلی ارائه شده تا بتوان عملیاتی‌تر گام برداشت.

رحیمی ادامه داد: جمعیت 29 درصدی روستایی در استان فارس نشان از دگر‌گونی جمعیتی در این استان است و باید موضوع اشتغال را بیش از گذشته مورد بررسی قرار داد.

او افزود: پیوستن روستا‌ها به شهر‌ها و نیز میزان مهاجرت روستاییان به شهر باعث تغییر و تحول در رشد جمعیتی شده است که در نتیجه شاهد مشکلات بسیار برای ارائه خدمات به این قشر از جامعه هستیم.

خبرنگار : مهدیه پژاوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار