سنجش بیش از 2500 دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در شهرستان کازرون

کازرون (پانا) – معاون آموزش ابتدایی شهرستان کازرون از انجام ارزشیابی بیش از 2500 نوآموز در پایگاه های سنجش بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان در شهرستان کازرون خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سنجش بیش از 2500 دانش آموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی در شهرستان کازرون

محمود بتوان در گفت‌و گو با پانا بیان کرد: سنجش یک جهاد ملی است که می‌توان آن را تست غربالگری برای دانش‌آموزان بدو ورود به پیش‌دبستانی و دبستان دانست که این تست شامل: تست بینایی، شنوایی، مراقب سلامت و آمادگی تحصیلی است.

او افزود: سنجش برای تمامی دانش آموزانی که می خواهند به دبستان وارد شوند به جز دانش‌آموزانی که در پیش دبستانی‌هایی که زیر نظر آموزش و پرورش بوده‌اند و سنجش بدو ورود به پیش دبستانی را انجام داده‌اند، الزامی است.

او ادامه داد: هدف از برگزاری سنجش سلامت را تشخیص مشکل دانش‌آموزان پیش از ورود به پیش دبستانی و دبستان است که برای پیش دبستانی‌ها فرصتی طلایی است تا اگر مشکلی داشتند در این مدت یک ساله تا دبستان مشکلشان را رفع کنند.

وی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزی مشکلی نداشته باشد می‌تواند در مدارس عادیِ دولتی و غیر دولتی ثبت‌نام کند همچنین دانش آموزان دیرآموز، شناخته می شوند و آنها نیز می توانند در مدارس عادیِ دولتی و غیر دولتی تحصیل کنند و دانش‌آموزانی که مشکل چشم و گوش دارند به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند و با عینک و سمعک درمان می شوند و به تحصیل در مدارس عادی می پردازند و دانش‌آموزانی که استثنائی هستند باید در دبستان‌های استثنائی تحصیل کنند.

وی عنوان کرد: محل‌های برگزاری سنجش در شهرستان کازرون 2 پایگاه الف و جیم است که پایگاه الف در دبستان پسرانه حاج حسین قدسی و پایگاه جیم در دبستان دخترانه حاج رفان است و سنجش معمولا از ابتدای تیرماه تا اواخر شهریورماه است.

برای دیدن عکسهای این خبر اینجا کلیک کنید.

خبرنگار: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار