رونمایی از پوستر روز خبرنگار و اعلام برنامه های هفته خبرنگار در فارس

شیراز(پانا)-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری یک هفته مراسم به مناسبت بزرگداشت هفته ی خبرنگار خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پوستر روز خبرنگار و اعلام برنامه های هفته خبرنگار در فارس

صابر سهرابی در نشستی که به مناسبت‌ اعلام برنامههای هفته ی خبرنگار برگزار شد اظهار داشت: ویژه برنامه روز خبرنگار از صبح روز شنبه؛١٢مرداد با ادای احترام به مقام‌شامخ شهدا در گلزارشهدا آغاز خواهد شد.

سهرابی ادامه داد: افتتاح نمایشگاه عکس‌ عکاسان‌خبری از ساعت 11:30الی12 در ایستگاه‌مترو‌ی‌نمازی و افتتاحیه‌ی نمایشگاه‌عکس انجمن‌صنفی خبرنگاران از ساعت9 الی 22 در 12 مرداد برگزار خواهد شد.

او از برگزاری جشن‌عمومیِ بزرگداشت‌ هفته خبرنگار در بلوار شهیدچمران در تاریخ 12 الی 14 مردادماه از ساعت 20 الی22 خبر داد و گفت: بازدید و تقدیر از رسانه‌های مکتوب و بر خط استان فارس در تاریخ 13 و 14 مرداد از برنامه‌های هفته‌ی خبرنگار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری نشست کتابخوان‌رسانه در 15 مرداد از ساعت١٠الی١٢؛تصریح کرد: کارگاه آموزشی سبک های مدرن خبرنویسی در 16مرداد که از ساعت ٩الی ١٢صبح و 1 الی 16 بعد از ظهر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد از دیگر برنامه‌های هفته‌ی خبرنگار است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در بلوار چمران از ساعت 7 الی 9 صبح‌جمعه را از دیگر برنامه‌های هفته‌ی خبرنگار برشمرد.

به گفته ی سهرابی در هفته‌ی خبرنگار کتابخوانه‌ی تخصصی‌ رسانه افتتاح خواهد شد و در 17مرداد نیز مراسم تجلیل از خبرنگاران در هتل همای شیراز برگزار خواهد شد.

او در ادامه یکی از معضلات خبرنگاران را عدم‌ امنیت شغلی دانست و گفت: امنیت شغلی خبرنگاران یکی از مسائلی است که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت بسیاری دارد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: در چند سال گذشته معاون‌مطبوعاتی وزارت‌فرهنگ و ارشاداسلامی در پیرو تامین امنیت خبرنگاران تلاش‌کرد تا با بسته های تشویقی که به صاحبان رسانه‌ها پرداخت می‌شد بیمه‌ی خبرنگاران را تامین کند.

سهرابی با بیان اینکه گاهی یک خبر باعث می شود تا یک شخص خانه‌دار شود و یا یک جنگ متوقف شود به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: کار‌شما خبرنگاران سبب‌گره گشایی از دغدغه‌های اداری و مردم است؛بنابراین رسالتی که بر عهده‌ی شما خبرنگاران گذاشته شده‌است، رسالت‌کمی نیست.

او با اشاره‌ به اینکه دستگاه‌های‌اجرایی باید متوجه شوند که خبرنگاران بال‌های دستگاه‌های اجرایی هستند گفت: مدیران‌رسانه‌ها نیز باید متوجه باشند اگر رسانه‌ای حرفی برای گفتن در جامعه دارد از تلاش خبرنگاران است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای گفت: سواد رسانه‌ای یکی از مسائل و مشکلاتی است که در رسانه‌های استان فارس به وفور دیده‌ می‌شود.

سهرابی تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام توان در کنار خانه‎مطبوعات و انجمن صنفی‌خبرنگاران است ؛ تا در حل معضلات خبرنگاران یاری‌گر این دو صنف باشد.

او اظهار داشت که با دستور وزیر کشور،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار مخارج آگهی‌های ثبتی و دولتی برای ارسال به رسانه‌های مکتوب از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگری شود.

در انتهای این نشست از پوستر هفته‌ی خبرنگار با شعار (محتوای رسانه هم تولید‌ملی است) رونمایی شد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار