افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت تلفن همراه

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به افزایش 25درصدی کشفیات در حوزه سرقت طی امسال، گفت ردیابی گوشی‌های تلفن همراه در پلیس آگاهی پایتخت انجام می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۳۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 25 درصدی کشفیات سرقت تلفن همراه

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی به اقدامات خوب پلیس در حوزه سرقت خصوصا کیف قاپی و موبایل قاپی اشاره و تصریح کرد: پلیس به صورت روزانه و مستمر تمام موارد ناهنجاری‌های اجتماعی، همچون سرقت را رصد و کنترل کرده و پس از تحلیل اطلاعات به دست آمده برای پیشگیری های لازم، برنامه ریزی می کند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به این که طی یک ماه گذشته در مجموع سرقت‌ها سه درصد کاهش داشته است، گفت: متاسفانه علی رغم افزایش کشفیات سرقت طی 4 ماه گذشته در شهر تهران شاهد افزایش 5 درصدی سرقت تلفن همراه در همین مدت بوده‌ایم که با برنامه ریزی های صورت گرفته و انجام طرح های رعد و کاشف می توانیم این میزان سرقت را نیز کاهش دهیم.

وی به اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در ردیابی گوشی های تلفن همراه مسروقه اشاره کرد و افزود: سارقان پس از سرقت تلفن همراه آنها را قطعه قطعه کرده و به مالخران می فروشند و برخی نیز این اموال مسروقه را به خارج از کشور منتقل می کنند که در این خصوص نیز اقدامات و برنامه ریزی هایی مد نظر است که به زودی اجرا خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با تاکید بر این مطلب که پلیس همواره خدمتگزار مردم است و یکی از دغدغه‌های اصلی آن برخورد با سارقان است، خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و سامانه 197 پل‌های ارتباطی میان پلیس و مردم است و شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل از این طریق مراتب را به پلیس اطلاع دهند تا در سریع تری زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

وی به تشریح عملکرد پلیس در حوزه بدحجابی، سرقت و جرایم فضای مجازی پرداخت و گفت: رویکرد پلیس در بدحجابی، فرهنگی و ایجابی است و این در حالی است که علاوه بر نیروی انتظامی 25 نهاد دیگر در این امر مهم دخیل هستند.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به این که تمامی افراد جامعه در برابر قانون یکسان هستند، گفت: پلیس در برخورد با تخلفات برایش فرقی ندارد که فرد متخلف کیست و چه سمتی دارد، همه در برابر قانون یکسان هستند.

وی به عملکرد مثبت پلیس در حوزه اجتماعی خصوصا مرکز مشاوره و مددکاری پلیس پایتخت برای فرهنگ‌سازی در بحث حجاب و عفاف، گفت: تغییرات بسیار خوبی نسبت به قبل روی داده و تلاش کردیم که با آغاز به کار طرح ناظر به افراد بدحجاب و کسانی که شئونات اسلامی و عرفی جامعه را رعایت نمی کنند، تذکر بدهیم.

رئیس پلیس پایتخت، با اشاره به این که پلیس میراث‌دار آرمان‌های نظام اسلامی است، بیان کرد: توجه و رعایت شئونات اسلامی از مصادیق قانون است و بر اساس قانون، کشف حجاب جرم محسوب شده و در این خصوص پلیس ابتدا تذکر می‌دهد در مرحله دوم تعهد گرفته و در مرحله آخر برخورد قانونی با متخلفان می‌کند.

وی با تاکید بر انجام کار فرهنگی در حوزه حجاب، تصریح کرد: در این حوزه 25 نهاد مسئول هستند که باید پای کار بیایند تا در راستا امور فرهنگ‌سازی و آگاه سازی، اقدامات مناسبی انجام و کار آموزشی به صورت پایه‌ای برای جامعه صورت گیرد.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به کوچ افراد متخلف به فضای مجازی، اظهار کرد: هنرمندان، ورزشکاران و افراد مشهور در این حوزه، جزو الگوهای جامعه هستند و به مدد دنبال کننده‌هایشان می‌توانند در این زمینه به فرهنگ‌سازی بپردازند، چرا که آنها به مدد همین امکانات که در کشور است به این جایگاه رسیده‌اند و لازم است قوانین و شئونات اسلامی و عرفی جامعه را رعایت و فرهنگ سازی کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که پلیس به صورت مستمر و مداوم با هنرمندان، ورزشکاران و افراد مشهور جلسه داشته و تبادل نظر می‌کند، گفت: در برخورد با تخلفات به ویژه با کسانی که شئونات اسلامی و عرفی جامعه را رعایت نمی‌کنند هیچ فرقی برای پلیس به عنوان مجری قانون وجود ندارد و برایش فرقی نمی‌کند که این فرد کیست و چه کاره است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار