بیش از 500 اثر از سراسر دنیا به جشنواره شعر نهج البلاغه ارسال شده است

اصفهان (پانا) - دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه گفت: مراسم اختتامیه جشنواره شعر نهج البلاغه در دهه ولایت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۳۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 500 اثر از سراسر دنیا به جشنواره شعر نهج البلاغه ارسال شده است

به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه (بهشت بیان)، عباس شاهزیدی از افزایش تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شعر نهج البلاغه خبر داد و اظهار کرد: تا کنون بیش از 500 اثر از سراسر دنیا و از 5 قاره جهان به دبیرخانه جشنواره، به زبان های مختلف ارسال شده است. علاقمندان به امیرالمومنین ارادت خود را در قالب شعر ابراز نموده اند و به لطف خدا با توجه به کیفیت آثار رسیده در این زمینه شاهد خلق آثار ارزشمندی هستیم.
دبیر علمی جشنواره بین المللی شعر نهج البلاغه در ادامه گفت: ارسال آثار همچنان ادامه دارد و تا 10 مردادماه پذیرای آثار خواهیم بود، پیش بینی می کنیم با توجه به تعداد آثار رسیده و گستردگی آثار به چندین زبان و به علت آنکه زمانی برای ترجمه اشعار در نظر گرفته شده، انتخاب و داوری در حدود 10 روز به طول انجامد.
وی به برگزاری برنامه اختتامیه در اصفهان اشاره کرد و افزود: 27 مردادماه همزمان با دهه ولایت، مراسم اختتامیه، معرفی برگزیدگان و شایستگان تقدیر و اهدای جوایز صورت می گیرد. این مراسم در سالن موسسه اهل بیت (ع) واقع در خیابان نشاط اصفهان و با حضور مسئولان و هنرمندان برگزار می شود.
شاهزیدی پیرامون چشم انداز برگزاری این جشنواره گفت: در حیطه نهج البلاغه موضوع و فضا برای خلق اثر فراوان است، به عبارتی ما شاعران را به کنار اقیانوس آورده ایم، به همین دلیل این جشنواره می تواند یک جشنواره پایدار باشد چه ما در آن حضور داشته باشیم چه نباشیم، شاعران تا آخر عمر هم می توانند از این مضامین بهرمند شده و در رابطه با آن آثاری خلق کنند، هر چند ما نمی خواهیم کسی نهج البلاغه را تفسیر یا به نظم در آورد، فقط می خواهیم در اشعارشان توصیف کنند که این کتابی که به گفته بسیاری نقشه راه بشیریت است، چقدر می تواند در زندگی امروز تاثیر گذار باشد. هدف ایجاد موجی برای سوق دادن افکار جوانان به این منبع مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار