مسابقه نمایشنامه‌نویسی "بادکنک طلایی" ظرفیت تبدیل به جشنواره را دارد

اصفهان (پانا) - معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان اصفهان ظرفیت آن را دارد که به صورت جشنواره برگزار شود.

کد مطلب: ۹۴۳۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه نمایشنامه‌نویسی "بادکنک طلایی" ظرفیت تبدیل به جشنواره را دارد

محمد عیدی درباره برگزاری دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان در اصفهان اظهار داشت: ادبیات کودک و نوجوان یکی از حوزه‌هایی است که به شدت در آن دچار خلأ هستیم.
وی افزود: امروزه شاهد کمتر نقدی در حوزه ادبیات کودک هستیم و متأسفانه نظارتی بر فرآیند تولید آثار مخصوص کودکان وجود ندارد.
به گفته رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، قطعاً برگزاری رویدادهایی فرآیندمحور مانند مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا با فرآیند تعریف‌شده‌ای تحت نظارت کارشناسان انگیزه خلق آثار ارزشمند در این حوزه فراهم شود.
وی ادامه داد: گفت و شنودهای متناسب با فهم مخاطب که در اجزای یک نمایشنامه خوب دیده می‌شود، در متن خود را بروز و ظهور می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه می‌توانیم از برگزاری دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان منفعتی دوسویه داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد که این مسابقه در آینده تبدیل به جشنواره نمایشنامه‌نویسی شود.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: ویژگی مثبت جشنواره این است که از نخبگان تا لایه‌های سطحی جامعه می‌توانند در آن حضور داشته باشند و امکان ظهور پیدا کنند و زمینه‌ای فراهم می‌کند تا ایده‌های جدید به عرصه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان وارد شود تا نخبگانی که در این زمینه قلم می‌فرسایند، بتوانند با محوریت این ایده‌ها نیز متن‌هایی بیافرینند.
عیدی با بیان اینکه به گفته دست‌اندرکاران، مسابقه مستقلی برای نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان در کشور نداریم، گفت: امیدوارم نتایج برگزاری چنین مسابقاتی شامل جامعه شهری اصفهان و حتی کشور شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد تا در بازه‌‌های زمانی دیگر، بر اساس متن‌های برگزیده این مسابقه آثار خوبی در حوزه نمایش کودکان و نوجوانان خلق شود.
گفتنی است؛ دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان با عنوان "بادکنک طلایی" از سوی دفتر تخصصی تئاتر و تالار هنر و اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در دو بخش آزاد و شهروندی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار