محمدی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه استانهای کشور:

محتوای آموزشی دوره متوسطه باید منجر به تحقق اهداف سند تحول شود

ارومیه(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بازنگری در محتوای آموزشی دوره متوسطه با رویکرد تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضروری است.

کد مطلب: ۹۴۳۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
محتوای آموزشی دوره متوسطه باید منجر به تحقق اهداف سند تحول شود

ابراهیم محمدی در این گردهمایی اظهار داشت: در سالتحصیلی گذشته 593هزار و 200 دانش اموز استان در 4986 واحد آموزشی مشغول تحصیل بودند.

وی افزود: 24 هزار و 984 کلاس دایر در قالب 18هزار کلاس فیزیکی در استان آذربایجان غربی وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: استان آذربایجان غربی برای رفع کمبود فضای آموزشی نیازمند 5 هزار کلاس فیزیکی جدید است.

وی ادامه داد: ۳۰۶۵ مدرسه استان در مناطق روستایی است که ۶۳درصد مدارس را شامل می شود اما ۳۲درصد دانش آموزان در مناطق روستایی و این پراکندگی جغرافیایی فرآیند سازماندهی نیروی انسانی را در این استان دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه پوشش دوره متوسطه در استان آذربایجان غربی ۷۲.۵درصد است؛ افزود: استان آذربایجان غربی جزو چهار استان لازم التوجه کشور از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

محمدی بیان کرد: امسال 31 هزار ساعت کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه استان داریم که از طریق حق التدریس جبران خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان آذربایجان غربی رتبه پنجم میانگین تحصیلات معلمان در سطح کشور را داراست؛ گفت: امسال دانش اموزان استان در جشنواره علمی و فرهنگی و مهارتهای شایستگی محورخوش درخشیده اند.

وی با بیان اینکه مانور آغاز سالتحصیلی برای دومین سال متوالی روز 2 شهریور در استان آذربایجان غربی اجرا می شود؛ افزود: در قالب این طرح آمادگی مدارس استان برای آغاز سالتحصیلی از نظر سازماندهی بهینه نیروی انسانی، تعمیر، تجهیز و آماده سازی مدارس و آموزش و توانمندی سازی نیروی انسانی بررسی خواهد شد.

محمدی، بازنگری در محتوای آموزشی دوره متوسطه با رویکرد تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ضروری دانست و افزود: نیروی انسانی متوسطه از نظر کمی و کیفی نیازمند توجه ویژه است.

این مقام مسئول اجرای طرحهای تعالی مدیریت آموزشگاهی و تدبیررا در سطح مدارس مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بهبود فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس امری کلیدی است.

محمدی خواستار افزایش دوره های آموزش ضمن خدمت در دوره متوسطه شد و گفت: سیستم هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره متوسطه نیازمندبروز رسانی با در نظر گرفتن شرایط بومی استانهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: مهارت محوری در هنرستانها با ارتقاء و بروز رسانی تجهیزات و تأمین نیروی انسانی متخصص اماکن پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار