پرورش شهروندان آگاه در مدرسه بستر سازی می شود

کاشان (پانا) - کارشناس مسوول فوق برنامه مدیریت آموزش و پرورش کاشان از تشکیل اولین کارگاه آموزشی کارشناسان اداره های مجری چهارمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
پرورش شهروندان آگاه در مدرسه بستر سازی می شود

محمد رضا معصومی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: در این کارگاه تسهیل گران با شیوه نامه اجرایی جدید جام باشگاه ها آشنا شده و با اهداف، روش ها و نتایج تشکیل باشگاههای کتابخوانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: جام باشگاه های کتاب یکی از طرح های چهارگانه ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف افزایش سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از سال 1395 در سطح کشور اجرا می شود .

وی تصریح کرد: سال گذشته 80 باشگاه با حضور یک هزار و 200 دانش آموز در مدرسه ها و مهد کودکهای شهرستان کاشان تشکیل شد که کیمیا نامور موفق به کسب رتبه برتر در مرحله نهایی سومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی شد.

کارشناس مسوول فوق برنامه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: اجرای طرح هایی مثل دوشنبه های کتابخوانی، کتابخانه فعال و جام باشگاههای کتابخوانی فرصتی است که فرهنگ مطالعه و آگاهی در جامعه بروز و ظهور پیدا کند.

وی تاکید کرد: توسعه و رشد جامعه نیازمند شهروندانی آگاه و مسوولیت پذیر است که تحقق آن از دوران کودکی و در مدرسه بستر سازی می شود و نیازمند مشارکت دستگاههای مرتبط مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و توجه به درسهایی ادبیات فارسی و نگارش است.

وی افزود: در اجرای این طرح، مربیان و معلمان به عنوان تسهیلگر در کارگاه‌های آموزشی شرکت می کنند گروه‌های ۱۲ نفری یک باشگاه تشکیل داده و در سامانه دبیرخانه جشنواره ثبت‌نام می‌کنند.

وی در مورد شیوه فعالیت باشگاه گفت: هر عضو باشگاه، یک کتاب خریده، با هم مبادله می‌کنند و با هم می‌خوانند، و پس از گفت وگو درباره کتاب‌ها، آنها را داوری کرده و کتاب برتر را انتخاب می‌کنند، نظر خود را در قالب نامه‌هایی به نویسندگان می‌نویسند و در فیلم کوتاه موبایلی به دیگران معرفی می‌کنند.

معصومی افزود: فعالیت باشگاهها از مهرماه آغاز شده و آثار برتر پس از داوری مرحله شهرستان به دبیرخانه ارسال می شود که مراسم پایانی در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار