قدردانی دو سینماگر از سینماسازی بهمن سبز حوزه هنری در خارج از پایتخت

شهرستانها، تشنه سالن‌های سینمایی استاندارد

تهران (پانا) - شفیع آقا محمدیان و حسین هدایت دو سینماگر از سینماسازی بهمن سبز حوزه هنری در خارج از پایتخت قدردانی کردند.

کد مطلب: ۹۴۳۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
قدردانی دو سینماگر از سینماسازی بهمن سبز حوزه هنری در خارج از پایتخت

در سال‌های اخیر در ایران سالانه صدها فیلم تولید می‌شود و بسیاری از آنها حتی بدون آن که فرصتی یک روزه برای اکران داشته باشند به آرشیوها سپرده می‌شوند. در اینکه بسیاری از این فیلم‌ها ساختار تجربی داشته و صرفا مجالی هستند برای خودنمایی سازندگان شکی نیست و از این حیث نمی‌توان انتظار داشت هر محصول کیفیت پایینی روی پرده برود. با این حال یک دلیل دیگر بر دیده نشدن بخش عمده فیلم‌های تولیدی نبود سالن‌های کافی در ایران است. موسسه بهمن سبز سازمان سینمایی حوزه هنری از جمله موسساتی است که با درک این خلأ وارد کارزار سالن سازی شده است. به اعتقاد کارشناسان، حوزه هنری با اولویت بخشی به بازسازی و ساخت سینما در شهرستان‌ها کمک شایان توجهی به توسعه سینما در مناطق محروم دور از مرکز کرده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ در همین رابطه، شفیع آقامحمدیان از کارگردانان دو دهه ابتدایی انقلاب اسلامی که سابقه مدیریت مرکز گسترش را دارد از جمله حامیان نهضت سالن سازی بخصوص در شهرستانهاست. آقامحمدیان گفت: متاسفانه خودم بارها شاهد بوده‌ام که شهرستانها، سینماهای خوب و استاندارد ندارند و حتی آنهایی که مثلا با سیستم جدید خود را وفق داده‌اند هم نسبت به تهران وضع خوبی ندارند لذا واجب است که عموم ارگان‌های سینمایی به سمتی بروند که استانداردی مطلوب و ایمن ایجاد شود.
وی ادامه داد: یادمان نمی‌رود زمانی برخی فیلم‌های سینمایی بیشترین فروش را در شهرستان‌ها داشته‌اند، به دلیل اینکه سینماها حداقلی از استاندارد را داشتند ولی حالا چه؟ متأسفانه کیفیت پایین سالن‌ها باعث مخاطب گریزی در شهرستانها شده است.
این کارگردان سینما و تلویزیون با مخاطب قرار دادن مدیران سینمایی گفت: ساخت و مرمت سینماها، نیاز به همکاری مستمر دولت و بخش خصوصی دارد. این دو باید کنار هم قرار گیرند و اسباب ارتقای سالن‌ها را فراهم کنند. در شهرستانها، بهمن سبز حوزه هنری تلاشهای خوبی برای سالن سازی کرده و این تلاشها باید ادامه پیدا کند.
گفته‌های شفیع آقامحمدیان درباره محرومیت سینمایی شهرستانها واقعیتی است که سالهاست وجود داشته و بخصوص در مناطق مرزی کشور این محرومیت بیشتر است. چه ایرادی دارد که مناطق مرزی که کانون ورود و خروج مسافران هستند صاحب پردیس‌هایی شوند که رونق فرهنگی به آنها دهد؟
حسن هدایت کارگردان قدیمی سینمای ایران با تأکید بر پتانسیل جذب مخاطب در شهرستانها از طریق سالن سازی گفت: آن قدر در شهرستانهای دورافتاده و مرزی آرامش هست که اگر امکانات فرهنگی بخصوص سینماهای خوب در این شهرستانها ایجاد شود محال است کسی از آنجا کنده شده و به شهرهای بزرگ بیاید.
کارگردان «دلاوران کوچه دلگشا» و «گراندسینما» ادامه داد: سینماسازی به پول نیاز دارد و در کنار موسساتی مانند بهمن سبز حوزه هنری و سینماشهر، بانک‌ها باید ورود کنند و تسهیلات ویژه‌ای برای سالن سازی تخصیص دهند. باید از سینماسازان برای بهبود شرایط خوب و مطلوب حمایت کرد تا همان امکاناتی که در پایتخت است در شهرستان‌ها هم برقرار شود بخصوص در شهرستان‌های کوچک تا مردم دلگرم شوند.
هدایت افزود: امکانات سینمایی استاندارد در شهرهای بزرگ کم و بیش وجود دارد و ما باید در برطرف کردن این نیاز در شهرستانهای کوچک هم اقدام کنیم. خوشبختانه موسساتی مانند بهمن سبز حوزه هنری این نیاز را دریافته‌اند و امید که حمایت شوند تا حرکت خود را امتداد دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار