ترامپ: ایرانی‌ها هیچ جنگی را نبرده‌اند اما در هیچ مذاکره‌ای هم شکست نخورده‌اند

تهران (پانا) - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که ایرانی‌ها تا کنونهرگز در مذاکره‌ای شکست نخورده‌اند.

کد مطلب: ۹۴۳۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ: ایرانی‌ها هیچ جنگی را نبرده‌اند اما در هیچ مذاکره‌ای هم شکست نخورده‌اند

دونالد ترامپ با انتشار یک پست توئیتری جدید گفته است: «فراموش نشود که ایرانی‌ها هرگز در جنگی پیروز نشده‌اند، اما هرگز در مذاکره‌ای شکست نخورده‌اند!»

دویچه وله درباره این پیام توئیتری نوشته است: «روشن نیست که خطاب رئیس جمهوری آمریکا در این جمله به چه کسی است. هرگاه این جمله کوتاه خطاب به رهبران ایران گفته شده باشد، هم‌زمان حامل دو پیام است و آن اینکه ماجراجویی نظامی منجر به شکست ایران می‌شود و پیام دیگر اینکه ایران از مشارکت در مذاکره مجدد بر سر مناقشه هسته‌ای متضرر نخواهد شد.»

به گزارش پانا، رئیس جمهوری آمریکا طی هفته‌های اخیر به شیوه‌های گوناگون مذاکره با ایران را مطرح کرده است.

او هفته پیش نیز در سخنانی گفته بود که هدف وی صرفا رسیدن به یک «توافق منصفانه» است. او البته گفته برای چنین توافقی عجله‌ای ندارد.

ترامپ گفت: «برایم سخت‌تر می‌شود که بخواهم با ایران مذاکره و توافق بکنم چون رفتار خیلی بدی دارند... من به شما می‌توانم بگویم که چنین کاری می‌توانست با راحتی بیشتر صورت بگیرد اما اگر طور دیگری هم پیش برود، من مشکلی ندارم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی دیگری نیز مدعی شده بود که واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نبوده بلکه به دنبال کمک به این کشور و همکاری با آن است.

ادعاهایی که ترامپ درباره مذاکره با ایران مطرح می‌کند در حالی است که وزیر امور خارجه ایران به تازگی در نیویورک پیشنهادی را مطرح کرد که آمریکا می‌توانست پای میز مذاکره با ایران بنشیند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به آمریکا پیشنهاد کرده بود که در ازای کاهش سطح تحریم‌ها ایران آمادگی آن را دارد که پروتکل الحاقی را زودتر از موعد آن امضا کند. پیشنهادی که بنا بر اظهارات عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سوی آمریکا رد شده است.

ایران بر اساس برجام در سال 2020 پروتکل الحاقی را برای تصویب به مجلس ارسال می‌کند و طبق توافق آمریکا باید در آن سال بر اساس مصوبه کنگره همه تحریم ها علیه ایران را لغو کند. پیشنهاد ظریف این بود که آمریکا برای تأیید ادعای خود برای مذاکره می‌تواند زودتر از موعد به این بند برجام برسد.

پیش از انتشار توئیت جدید ترامپ در ارتباط با ایران، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بر آمادگی این کشور به مذاکره مستقیم با ایران تاکید کرده بود. پمپئو گفته است که آمریکا حاضر است بدون هیچ قید و شرطی با رهبران ایران مذاکره کند.

این در حالی است که پمپئو پیشتر 11 شرط برای مذاکره با ایران تعیین کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار