موافقت شورای اسلامی شهر با واگذاری شهر فرودگاهی به شهرداری قم

قم (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر قم با واگذاری شهر فرودگاهی و منطقه گردشگری طرلاب به شهرداری قم موافقت کردند.

کد مطلب: ۹۴۳۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
موافقت شورای اسلامی شهر با واگذاری شهر فرودگاهی به شهرداری قم

یکصد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست حسن بختیاری در سالن جلسات ساختمان شهید باکری و با حضور شهردار قم برگزار شد.

مهم‌ترین بحث مطرح‌شده در این جلسه بحث اخذ مجوز واگذاری شهر فرودگاهی و منطقه گردشگری طرلاب به شهرداری قم بود که با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تصویب شد.

حسین اسلامی سخنگوی شورای اسلامی شهر در این جلسه با اشاره به بحث واگذاری پروژه شهر فرودگاهی به شهرداری قم، اظهار کرد: تبصره ماده ۶۹ می‌گوید واگذاری حق استفاده از اراضی و املاک این قانون به موسسات خصوصی و غیر دولتی با مصوبه دولت در جهت برنامه ۵ ساله میسر خواهد بود؛ اینکه باید مراقب تفاهم با دولت و بندهای آن باشیم بحث بسیار مهمی است.

وی تصریح کرد: براساس این تبصره و قانون شرایط تفاهم‌نامه و قرارداد در آینده پروژه بسیار تاثیرگذار خواه بود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز با بیان اینکه شهرداری قرار است در پروژه‌ای که مشکل برای مردم ایجاد شده حلال مشکلات باشد، خاطرنشان کرد: شهرداری ۵۰ میلیارد تومان گرفته و خرج کرده و ۳۰۰ هکتار فضا در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و کمتر از ۵۰ میلیارد قرار است در آن هزینه شود.

شهردار قم هم با اشاره به پیشینه پروژه شهر فرودگاهی و فرودگاه قم، گفت: سرمایه‌گذار قبلی پروژه خلع ید شده و به دنبال این هستند که سرمایه‌گذار دیگری هم مطالبات را پاسخگو باشد و هم ادامه پروژه را پیگیری کند.

دکتر سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ادامه داد: قرار بود سرمایه‌گذار این پروژه را انجام دهد اما عنوان شد که اگر شهرداری آمادگی داشته باشد ما حاضریم فرودگاه را هم واگذار کنیم.

تعیین تکلیف آیین‌نامه اجرای تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم موضوع دیگری بود که در جلسه شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار گرفت که با نظر اعضای شورا این آیین‌نامه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد.

در ادامه این جلسه لایحه اخذ مجوز واگذاری قطعه زمین جهت احداث مسجد با حفظ مالکیت شهرداری قرائت شد که با موافقت اعضای شورا اسلامی شهر به تصویب رسید.

لایحه اخذ مجوز اعمال ماده ۹ نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی لایحه‌ای دیگری بود که در جلسه امروز مورد تصویب قرار گرفت.

علاوه بر این لایحه اخذ مجوز توافق شهرداری با مالک خصوصی در خصوص پلاک ثبتی ۶۰۵ موردبررسی قرار گرفت که با موافقت اعضا روبرو شد.

آخرین لایحه‌ای که در جلسه موردبررسی قرار گرفت لایحه اخذ مجوز برگزاری بلوک ۱۴ با کاربری تجاری واقع در بلوار پیامبر اعظم(ص) مورد تصویب قرار گرفت.

بعد از اتمام لوایح، جلسه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به‌صورت غیرعلنی ادامه یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار