نبود امنیت در پاساژهای قم

قم (پانا) - عضو شورای اسلامی شهر قم پاساژهای قدس، حجت و موسی بن جعفر(ع) را به لحاظ ایمنی ناایمن دانست و گفت: اگر پیش‌بینی‌های لازم در ارتباط با آسیب‌های موجود در این پاساژها نشود هر لحظه امکان به‌وجود آمدن حادثه حریق را در این اماکن وجود دارد.

کد مطلب: ۹۴۳۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
نبود امنیت در پاساژهای قم

روح‌الله امراللهی با بیان ضرورت و اهمیت ایمنی در مقابل حریق در فضاهای عمومی و همگانی، اظهار داشت: در صورت وقوع حادثه به دلیل وجود جمعیت زیاد و تراکم و فشردگی جمعیت در این فضاها شاهد حوادث دلخراش‌تری نسبت به واحدهای فردی و خصوصی خواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ضعیف‌تر بودن شرایط ایمنی پاساژها و بازارها نسبت به فضاهای ایمنی خصوصی، گفت: پاساژهای قدیمی که طراحی آن‌ها بر اساس طراحی نوین نبوده نیازمند بازطراحی مرمتی در زمینه ایمنی و حریق هستند.

امراللهی بیان کرد: بازارهای قم از جمله دو بازار نو و کهنه از این قاعده مستثنی نبوده و شرایط خوبی ندارند و این فضاها نیازمند طراحی مرمتی هستند تا هم بازارها را به شکل سابق خود حفظ می‌کنیم همین‌که عبور خطوط برق ایمنی لازم را داشته باشند.

وی درباره وضعیت پاساژهای قم نیز گفت: مراکز خریدی که به‌تدریج در قم ایجاد شده‌اند به مرور زمان و به دلیل نداشتن متولی خاص، مغازه‌ها و حجره‌های آن نارسایی برق داشته است در نتیجه برق‌کشی‌های مجددی نسبت به حالت اول ایجاد کرده‌اند که این کابل‌کشی‌ها روکار بوده و در برابر آسیب، پوشش لازم را ندارند، در نتیجه خطر آتش‌سوزی را مضاعف می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم پاساژهای قدس، حجت و موسی بن جعفر(ع) را به لحاظ ایمنی ناایمن دانست و تأکید کرد: اگر پیش‌بینی‌های لازم در ارتباط با آسیب‌های موجود در این پاساژها نشود هرلحظه امکان به وجود آمدن حادثه حریق را در این اماکن داریم.

امراللهی نسبت به آسیب و حادثه‌های دل‌خراش پیش روی پاساژهای قم هشدار داد و تأکید کرد: اگر پیشگیری‌های لازم را در ارتباط با ایمنی این اماکن نداشته باشیم قطعاً دچار آسیب و حادثه‌های دل‌خراشی خواهیم شد که بعداً همه مسئولان و متولیان دخیل در پاساژها باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید برداشتن الزامات قانونی در ارتباط با ایمنی پاساژها و بازارها، گفت: در گذشته ما امنایی در سیستم جامعه داشتیم که شامل هیئت‌ امنای مسجد، بازار، تکیه و آب‌انبار می‌شدند، هیئت‌ امنا با دریافت هزینه اندک از غرفه‌داران ایمنی بلندمدت برای خود، خانواده، مردم و مشتریانی که در آن مکان‌ها حضور پیدا می‌کردند به وجود می‌آوردند امروز نیز همین اتفاق باید بیفتد و هیئت امنا با دریافت هزینه اندک این اماکن را به‌روزرسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار