رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا خبر داد

کاهش مسافران متروی تهران؛ افزایش ترافیک در محدوده طرح ترافیک جدید

محمد علیخانی: آمار مسافران مترو کمتر شده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره افزایش ترافیک در محدوده طرح ترافیک جدید گفت طبق بررسی‌ها آمار ورود به محدوده کاهش آلایندگی بیشتر شده است و یکی از دلایلش هم این است که آمار مسافران مترو کمتر شده است.

کد مطلب: ۹۴۲۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کاهش مسافران متروی تهران؛ افزایش ترافیک در محدوده طرح ترافیک جدید

محمد علیخانی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اجرای طرح جدید کاهش آلایندگی که از ابتدای تیرماه در پایتخت اجرا شده است، گفت: «سبک اجرای این طرح خود به خود به شکلی است که محدودیت‌هایی که از قبل در محدوده طرح زوج و فرد وجود داشت، برداشته شده است و همه می‌توانند با پرداخت عوارض وارد محدوده شوند و اگر عوارض پرداخت نکنند جریمه می‌شوند.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: «در گذشته محدودیتی برای ورود به محدوده طرح ترافیک وجود داشت و 60 تا 70 هزار مجوز تردد داده می‌شد که اکنون این محدودیت نیست و هر کسی می‌تواند وارد محدوده شود چون عوارض بر اساس ساعت تردد خودرو در محدوده، محاسبه می‌شود.»

وی ادامه داد: «البته از آنجا که صد درصد زیرساخت‌های لازم برای این طرح تکمیل نیست، خیلی از خودروها ممکن است وارد محدوده شوند و ممکن است دوربین‌ها نتواند پلاک خودروها را شناسایی کند. بنابراین ممکن است راه‌های فراری باشد که برخی‌ها قانون را دور بزنند و وارد محدوده شوند که مخدوش کردن پلاک یکی از این موارد است.»

علیخانی تصریح کرد: «طبق بررسی‌های ما آمار ورود به محدوده کاهش آلایندگی بیشتر شده است و تردد خودروها در محدوده کمتر نشده است. یکی از دلایلش هم این است که آمار مسافران مترو کمتر شده است. آمار مسافران مترو را که با گذشته مقایسه می‌‌کنیم، مشاهده می‌شود که میزان مسافران مترو نسبت به گذشته کمتر شده است. سوال اینجاست که ما به التفاوت آنهایی که از مترو استفاده نمی‌کنند، کجا می‌روند و از چه وسیله‌ای استفاده می‌کنند؟ قطعا به سمت استفاده از دوچرخه نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار