برگزاری هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری

فشافویه(پانا)-هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با بررسی تقویت حوزه ها و ظرفیت های کتابخوانی در شهرستان ری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هشتاد و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری

در این جلسه حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در سخنانی گفت: یکی از شاخص‌های تقویت فرهنگ عمومی، توجه به حوزه کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه است وهر قدر جامعه به سمت کتابخوانی برود، به همان میزان سطح فرهنگ افزایش و آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.

در ادامه احمد اسماعیلی راد سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی با اشاره با اهمیت توجه به فرهنگ عمومی افزود: تمامی ارکان جامعه در فراز یا فرود فرهنگ نقش دارند و اصلاح فرهنگ را باید از خودمان آغاز و سپس به جامعه تعمیم دهیم واگر مسئولان به تعهدات و وعده‌هایی که به مردم داده اند، جامه عمل بپوشانند، مردم نیز خود را در قبال اجتماع و فرهنگ عمومی مسئول می دانند.

سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی به قرار گرفتن شهرستان ری در فهرست بیست نامزد پایتخت کتاب کشور اشاره نمودو بیان داشت: شاخص اصلی برای انتخاب ری به عنوان پایتخت کتاب کشور، بالا رفتن سرانه کتابخوانی در میان تمامی اقشار است که باید تمامی دستگاه‌های متولی به ویژه آموزش و پرورش در این حوزه نهایت تلاش خود را انجام دهند.

او ادامه داد:یکی از اصلی ترین شاخص‌های پایتخت کتاب شدن ارتقای کتابخوانی در میان روستاییان و عشایر شهرستان است که در این زمینه باید بخشداری‌ها و دهیاری نهایت همکاری خود را با اداره فرهنگ و ارشاد همکاری لازم را انجام دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اضافه کرد: طرح همیار فرهنگ نیز با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با توجه به وجود جمعیت جوان و نوجوان در شهرستان ری در دست مطالعه است که با مشارکت ادارات و نهادهای مستقر در ابن شهرستان به یک طرح تاثیرگذار تبدیل خواهد شد.

/خبرنگار:مریم قنبری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار