با حضور نماینده کشوری بنیادعلوی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان؛

جلسه استانی هماهنگی برگزاری دوره مهارت آموزی بنیادعلوی برگزار شد

زنجان (پانا) - اولین جلسه استانی هماهنگی برگزاری دوره مهارت آموزی بنیادعلوی با حضور نماینده کشوری بنیادعلوی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
جلسه استانی هماهنگی برگزاری دوره مهارت آموزی بنیادعلوی برگزار شد

اولین جلسه هماهنگی برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی دوره متوسطه نظری با حضور نماینده کشوری بنیادعلوی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای و معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه داود بهرامی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری بنیاد علوی و آموزش فنی و حرفه‌ای درخصوص برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان مناطق محروم وکمتر توسعه یافته استان گفت: «این دوره‌ها زمینه ورود دانش‌آموزان مستعد مناطق محروم را به بازار کار در آینده فراهم می‌کند.»

وی به نقش مهارت‌آموزی در بروز خلاقیت دانش‌آموزان اشاره و تأکید کرد، مهارت‌آموزی یک فرصت در کنار علم‌آموزی برای دانش‌آموزان می‌باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان به خدمات بنیادعلوی در طی 4 سال گذشته در استان پرداخت و گفت، تاکنون بیش از 16هزار دانش آموز از خدمات بنیادعلوی در استان بهره‌مند شده‌اند.

این مقام مسئول ازتوزیع بیش از 22 هزار جلد کتاب کمک آموزشی برای 70 دبیرستان متوسطه نظری در 10منطقه محروم استان در طول 4 سال با اعتباری بالغ بر یکصد و 60میلیارد ریال اشاره و هدف از آن را ارتقای کیفیت و کاهش سطح آموزشی مناطق محروم با مناطق برخوردار دانست.

معاون آموزش متوسطه استان در ادامه گفت: «بنیادعلوی با همکاری آموزش و پرورش تاکنون به برگزاری 30 مرحله آزمون پیشرفت تحصیلی با هدف تقویت و ارتقای سطح علمی، آمادگی برای امتحانات پایانی و قبولی در رشته‌های مطلوب و برتر دانشگاهی برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان نموده است.

وی خدمات دیگر بنیادعلوی درمناطق محروم استان را نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای آزمون‌یار و آزمون‌ساز برای65 دبیرستان، توزیع سی‌دی‌های حاوی سئوالات امتحانات نهایی، توزیع مجلات دانشمند، لپ تاپ و اسکنر و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی بیان نمود.

همچنین وی به نقاط قوت این خدمات اشاره و گفت: «افزایش میزان فارغ التحصیلان،ارتقای میانگین نمرات پایانی و افزایش قبولی در رشته های برتر دانشگاهی از آثار و برکات این خدمات می باشد.»

بهرامی میزان کمک‌های انجام شده توسط بنیادعلوی برای 10منطقه محروم وکمتر توسعه یافته استان را حدود یک میلیارد و نهصد میلیون تومان در طول چهار سال گذشته بیان نمود و ابراز امیدواری کرد: «این خدمات در سال‌های آتی نیز با قوت ادامه پیدا کند.»

در ادامه انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز ضمن ابراز رضایت از برگزاری دوره‌های مهارتی در مدارس مناطق محروم استان در سنوات گذشته ،برآمادگی همه جانبه برای اجرای دوره های مهارت آموزی تاکید نمود.

خزاعی نماینده بنیادعلوی نیز هدف از برگزاری این دوره ها را ایجاد شور و نشاط و آمادگی برای حضور دانش‌آموزان مستعد برای ورود به بازار کار دانسته و حمایت از دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را یکی از اهداف بنیادعلوی دانست.

در ادامه جلسه پس از بحث و بررسی 17عنوان دوره مهارتی با توجه به امکانات و پتانسیل مناطق برای اجرا در سال تحصیلی 99-98 در 10منطقه محروم و کمتر توسعه یافته استان مصوب گردید تا برای دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی رشته‌های متوسطه نظری آموزش داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار