در جمع خبرنگاران؛

سیدجواد حسینی: در بسیاری از موارد، مدارس متعدد امکان تعلیم تربیت تمام ساحتی را از دانش آموزان می گیرد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه نشست تبیین سیاست ها و برنامه های سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش و در جمع خبرنگاران تاکید کرد که بسیاری از موارد این مدارس متعدد امکان تعلیم تربیت تمام ساحتی را از دانش آموزان می گیرد. 

کد مطلب: ۹۴۲۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
سیدجواد حسینی: در بسیاری از موارد، مدارس متعدد امکان تعلیم تربیت تمام ساحتی را از دانش آموزان می گیرد

سیدجواد حسینی در نشست تبیین سیاست ها و برنامه های سال ۹۸ وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پروش در مسیر زمان برخی تحولاتی پیدا کرده است که بخشی از آن بسیار خوب بوده و بخشی از آن نیاز به آسیب شناسی دارد.

او در ادامه گفت: تنوع زیاد مدارس در نظام تعلیم و تربیتی باید آسیب شناسی شود چرا که ما 24 نوع مدرسه داریم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: طرح ساماندهی مدارس با دو رویکرد طراحی شده به این صورت که در رویکرد اول این 24 مدرسه کاهش یابد و قواعد تعلیم و تربیت را در آموزش و پرورش کوچک کنیم و نظام تعلیم تربیت یکدست تری را ایجاد کنیم.

حسینی در ادامه بیان کرد: در بسیاری از موارد این مدارس متعدد امکان تعلیم تربیت تمام ساحتی را از دانش آموزان می گیرد.

او در ادامه گفت: در مناطقی که امکان ایجاد مدرسه بزرگتر وجود دارد نیز اقدام خواهیم کرد. مدارس نمونه دولتی هدف بزرگش این بود که بچه های مستعد محروم را دولت کمک ویژه ای بکند و باید این مدارس نمونه دولتی به هدف اولیه خود برگردد.

او گفت: 56 مدرسه حیات طیبه داریم که هدف این مدارس این بوده که یک مجموعه خیلی بزرگ برای دانش آموزان فراهم کند که برای دانش آموزان امکان تربیت بدنی فعالیت اجتماعی و توام با سلامت برای دانش آموزان ایجاد کند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: از 20 روز پیش توسعه این مدارس کلید خورده و اعتبارات تخصص پیدا خواهد کرد و این مدارس باید نمونه بشوند از مدارس تمام ساحتی برای کل کشور. برای اول 2 هزار پروژه در قالب 10 هزار کلاس درس جدید به بهره برداری خواهد رسید.

حسینی گفت: اگر زمینی یا ملکی متروکه از آموزش و پرورش است و برای منطقه هم تبدیل به آسیب شده است تبدیل به احسن خواهد شد. املاک آموزش و پررش باید در خدمت نظام تعلیم و تربیت باشد البته برخی از ارکان ها هم املاکی دارند که در اختیار آموزش و پرورش است مثل بنیاد شهید که 32 مدرسه در اختیار ما دارد که البته درباره مدارس بنیاد شهید که در اختیار آموزش و پرورش است نیز مذاکرات لازم انجام شده است و مشکل حل شده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت موسسات مهاجرتی گفت: موسساتی که به صورت غیرقانونی در یک موضوعی فعالیت می کنند باید مجوز آنان تعیین شود اگر غیرقانونی فعالیت ککند و مجوز ان از آموزش و پرورش باشد به طور طبیعی با آنان برخورد خواهیم کرد.

او ادامه داد: باید هدفگذاری کنیم مدارس در چارچوب قانون فعالیت کنند مدارس طبیعت، مسجدمحور و برخی دیگر باید مجوز از اموزش و پرورش داشته باشند در غیراین صورت با این مدارس برخورد خواهیم کرد زیرا نباید خارج از نظام تعلیم و تربیت به مسایل تعلیم و تربیت بپردازیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال پانا مبنی بر اینکه تغییرات ساختاری آموزش و پرورش چه زمانی نهایی و ابلاغ می شود گفت: براساس قانون شورای عالی اداری آموزش و پرورش نیز مانند سایر دستگاه ها تغییرات ساختاری خواهد داشت که از سوی تیمی در زمان دکتر بطحایی انجام شده است.

او از ابلاغ تغییرات ساختاری آموزش و پرورش به زودی خبر داد و گفت: فقط یک تغییر داده ایم و آن هم احیا و استقلال روابط عمومی و حوزه وزارتی است.

حسینی در ادامه گفت: ۱۴۲ میلیون جلد کتاب با بیش از هزار عنوان چاپ شده و در حال ارسال به انبارهای استان هاست تا ۱۵ شهریور نیز به شهرستان ها ارسال می شود و یک عنوان کتاب در بین این کتب نیست که نیاز دانش آموز باشد و تدوین نشده باشد.

او گفت: برای مهر ۹۹ با مشکلات ارزی مواجه بودیم که با تامین منبع ارزی تمام تلاش را داریم دچار مشکل نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار