مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی معاونت جوانان خبر داد

ارائه خدمات رایگان مشاوره به مناسبت هفته ازدواج

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی معاونت جوانان از ارائه خدمات رایگان مشاوره به مناسبت هفته ازدواج خبر داد و گفت جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام ایرانی به منظور بازخوانی فرهنگ ۱۲ قوم ایرانی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۲۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات رایگان مشاوره به مناسبت هفته ازدواج

اعظم کریمی در نشست خبری ستاد ملی هفته ازدواج با اشاره به برگزاری هفته ازدواج از دوازدهم تا هجدهم مردادماه اظهار کرد: تأکید ما بر این است که از اجرای برنامه‌های نمادین و بدون خروجی در هفته ازدواج پرهیز شود و در این ایام برنامه‌های مختلفی در استان‌های کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی معاونت جوانان از برگزاری جشنواره آیین‌های ازدواج اقوام ایران زمین خبر داد و گفت: اقوام مختلف هنگام ازدواج‌ زوج‌های جوان، به جوانان کمک‌های زیادی برای شکل‌گیری ازدواج می‌کردند و برپایی این جشنواره فرصت خوبی برای بازخوانی این فرهنگ شایسته است. این جشنواره در استان گلستان برگزار می‌شود و در آن آیین‌های ۱۲ قوم ایرانی در زمینه ازدواج بازخوانی می‌شود.

وی در ادامه از نمایش فیلم‌های منتخب با موضوع ازدواج خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد سینمایی فارابی جشنواره فیلم ازدواج در مجموعه باغ کتاب با نمایش ۵ فیلم منتخب برگزار خواهد شد.

کریمی افزود: همچنین ویژه‌نامه «مونس» با نگاه اجتماع محور به مسئله ازدواج منتشر شده است و در آن مسائل اجتماعی ازدواج واکاوی می‌شود.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته ازدواج نمایشگاه هفته ازدواج در استان‌‌ها با رویکرد عرضه کالاهای مورد نیاز جهیزیه ایرانی برگزار می‌شود و محصولات رسانه‌ای فراوانی با همکاری تیم جوانان برای انتشار در فضای مجازی و رسانه ملی تهیه شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی معاونت جوانان در ادامه از برگزاری مراسم روز ملی ازدواج در دوازدهم مرداد ماه در مرکز همایش های صدا و سیما خبر داد و گفت: رویکرد ما در این همایش اجتماع محور است و همزمان با این همایش از تمبر روز ملی ازدواج نیز رونمایی خواهد شد، این تمبر مفهوم ازدواج ساده و مهربانی مفصل را بازگو می‌کند.

وی از ایجاد نخستین مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: مراکز مشاوره ازدواج در هفته ازدواج کمپین مشاوره رایگان برگزار می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار