مدارس سبز در استان اردبیل احداث می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور از احداث مدارس سبز در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس سبز در استان اردبیل احداث می‌شود

اسکندر امیدی نیا، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور در مراسم امضاء تفاهم نامه مدارس سبز با اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در امر ساخت و تجهیز مدارس و بویژه همکاری و تعامل این سازمان‌ها با اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در راستای اهداف حفظ محیط زیست به اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در میان کودکان و نوجوانان پرداخت.

او افزود: ما خواستار افزایش تعامل و ارتباط کودکان و نوجوانان در آموزش و پرورش با محیط زیست هستیم و احیا موارد فوق در بستر مدرسه سبز میسر خواهد بود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: ساخت مدارس متناسب با حفظ محیط زیست و آگاهی رسانی به معلمین عزیز را از موارد اساسی و مهم در مدارس سبز در راستای پیشبرد اهداف محیط زیست در قالب این تفاهم نامه دانست.

دولت لطفی، مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل نیز با اشاره به دغدغه‌های مشترک در محیط زیست و آموزش و پرورش، به رویکرد مدارس سبز در راستای اهداف حفظ محیط زیست اشاره کرد و افزود: این طرح در چند استان به صورت پایلوت انجام گرفته و در اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل نیز این طرح آغاز گردیده است و کلیه مدارس تازه تاسیس ملزم به رعایت الزامات مدارس سبز می‌باشند.

او افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان نیازمند همیاری و ارائه روشن سازی‌ها در خصوص موارد لزوم و آموزش‌های محیط زیستی هر چه بیشتر از سوی اداره محیط زیست در قالب تفاهم نامه مدارس سبز جهت پیشبرد هرچه بیشتر اهداف این تفاهم نامه می‌باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار