برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدارشهری در شهرستان اسلامشهر

اسلامشهر(پانا)-جلسه ستاد بازآفرینی پایدارشهری و توانمندسازی بافتهای فرسوده شهری شهرستان اسلامشهربا حضورنمایندگان سازمان برنامه ریزی،اداره کل راه و شهرسازی استان تهران،فرماندار اسلامشهر،معاون امور فنی و عمرانی و اعضادر سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزارشد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدارشهری در شهرستان اسلامشهر

در این جلسه بیات سرمدی،معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری اسلامشهر درسخنانی اظهار داشت:بیست درصد در سال به جمعیت استان تهران در بافت فرسوده اضافه میشود و این خطر بالقوه تهدید کننده است و کمتر به مشکلات بافت فرسوده پرداخته میشود و در این راستا شرایط جدید با برنامه ریزی خوب را میطلبد.

در ادامه خسروی نماینده سازمان برنامه ریزی استان تهران در سخنانی اذعان داشت:شصت و سه محل هدف در سند برنامه توسعه ششم استان جهت بازآفرینی در نظر گرفته شده که پنج محله آن نیز در شهرستان اسلامشهر قرار دارد.

او افزود:دستگاه‌ها باید از سازمان برنامه مطالبه گری داشته باشندو به این مسئله اشاره نمود که بیست درصد جمعیت در بافت فرسوده ناکارآمد استان تهران داریم و پانزده هزار میلیارد بودجه به این مورد تعلق گرفت که تنها سهم چهار درصدی استان تهران را شهرستانهای بهارستان،قدس و نسیم شهر گرفتند و شصت درصد رقم مذکور به شهرداریها با درآمد بالا تعلق گرفت .

خسروی تاکید کرد: در سال 98از محل بند الف تبصره هجده قانون،هفتاد میلیارد تومان اعتبار به پروژه های شهری رسیده ودر این مورد سهم شهرداریها سی درصد و هفتاد درصد هم به پروژه های اختصاصی تعلق دارد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار