در پاسخ به پانا

تندگویان: قانون تسهیل ازدواج نقاط مبهمی دارد

تهران (پانا) - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بر ضرورت به روزرسانی قانون تسهیل ازدواج جوانان تاکید کرد و گفت قانون تسهیل ازدواج نقاط مبهمی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تندگویان: قانون تسهیل ازدواج نقاط مبهمی دارد

محمدمهدی تندگویان در نشست خبری هفته ملی ازدواج در پاسخ به پانا درباره سرانجام قانون تسهیل ازدواج جوانان اظهار کرد: مشکل اصلی این قانون قدیمی بودن خود قانون است و زمانی تصویب شده است که سازمان ملی جوانان و حتی وزارت ورزش و جوانان وجود نداشته است و در این قانون وظایفی برای نهاد جوانان دیده نشده است.
وی افزود: خیلی از بندهای قانون کلی است و مشخص نیست که کدام نهاد و کدام وزارتخانه بابت کدام نقش اقدام خواهد کرد. مهم‌ترین هدف این قانون تشکیل صندوق برای موضوع ازدواج بود که بعدا به صندوق مهر تغییر کرد که این پاسخگو نبود و کمکی به مساله ازدواج نکرد. تشکیل صندوق پشتوانه قانون است اما قانون تسهیل ازدواج نقاط مبهمی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.
تندگویان گفت: از مجلس هم درخواست کردیم قانون را به روز رسانی کنند و صراحتا در متن قانون آورده شود که هر وزارتخانه چه وظایفی دارد. در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس و همچنین شورای اجتماعی کشور موضوع را مطرح کردم و خود نمایندگان هم بحثشان این بود که بتوانند این قانون را به روزرسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار