آغاز پروازهای برگشت حجاج از ۲۶ مرداد

تهران (پانا) - رئیس سازمان حج وزیارت ضمن بازدید از روند ورود زائران ایرانی به فرودگاه مدینه، با تیم فرودگاهی حج وزیارت در این فرودگاه دیدار و از خدمات آنان تقدیر کرد.

کد مطلب: ۹۴۲۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز پروازهای برگشت حجاج از ۲۶ مرداد

به گزارش سایت حج وزیارت ، علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه بیشترین پروازهای کاروان های مدینه قبل به مقصد فرودگاه مدینه انجام می شود، گفت: تیم فرودگاهی حج وزیارت درمدینه کار سنگینی بعهده دارد و بحمدالله تاکنون توانسته است این مسئولیت را انجام دهد.

وی افزود: دراین بازدید ضمن اینکه درجریان روند عملیات و مقررات فرودگاهی قرار گرفتیم به نیروهای ستادی مستقر در فرودگاه مدینه خدا قوت گفتیم.

رئیس سازمان حج وزیارت همچنین اظهار داشت: همه ما بزرگترین افتخارمان در زندگی این است که به ضیوف الرحمان خدمت می‌کنیم. این زائران مهمان پیامبر(ص) و حضرت زهرای اطهر(س) هستند و هر چقدر به آنها خدمت کنید از صاحب خانه این میهمانی بزرگ اجر و پاداش خواهید گرفت.

وی در ادامه افزود: مهم است وقتی که زائران کشورمان وارد فرودگاه می شوند در این فضا با چهره هایی آشنا روبرو شوند و کلامی آشنا بشنوند.

وی ادامه داد: پروازهای حج تمتع از روز دوشنبه هفدهم تیرماه از ایستگاههای پروازی داخلی به مقصد فرودگاه مدینه آغاز شده و‌ درعملیات رفت ۱۹۹ پرواز به مدینه و ۱۴۲ پرواز به جده خواهد بود وبدین ترتیب ۵۶ درصد زائران مدینه اول و ۴۴ درصد مدینه دوم هستند. قرار است از ۲۶ مرداد مطابق با ۱۷ آگوست نیز پروازهای برگشت حجاج آغاز می‌شود که تا ۱۷ شهریور ادامه دارد.

رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در پروازهای برگشت ۱۸۶ پرواز از جده و ۱۸۵ پرواز از مدینه انجام خواهد شد و در مجموع ۴۹ درصد پروازها از جده و ۵۱ درصد از مدینه خواهد بود، امسال تمامی پروازهای حج را برای انتقال بیش از ۸۶ هزار زائر شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" انجام می دهد و پروازهای رفت ۳۳ روز و پروازهای برگشت ۲۳ روز زمان نیاز دارد.

براساس این گزارش، رشیدیان همچنین با زائران استان‌های آذربایجان شرقی واصفهان که همزمان با این بازدید وارد فرودگاه مدینه شدند، دیدار کرد و ضمن خوش آمد گویی با آنان به گفتگو پرداخت.

در این بازدید آقای ناصر حویزاوی مسئول ستاد مدینه منوره و جمعی از مسئولان این سازمان رئیس سازمان حج را همراهی می کردند.

رشیدیان درحاشیه این بازدید با آقای فیصل مسئول وزارت حج عربستان در فرودگاه مدینه نیز دیدار و از خدماتی که این وزارتخانه به زائران ارائه می دهد، تقدیر وتشکر کرد و گفت: کارکردن برای ضیوف الرحمان دارای اجر وپاداش فراوان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار