فرماندار پیشوا:جشنواره استارتاپ های گلخانه ای را در پیشوا کلید می زنیم

فشافویه(پانا)- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: برگزاری جشنواره ها یکی از راه های مؤثر برای شکوفایی ظرفیت های هر منطقه است و جشنواره استارتاپ های فناوری های گلخانه ای نیز زمینه تحقق گردشگری کشاورزی و رقابت بین کشاورزان را در پیشوا فراهم می کند.

کد مطلب: ۹۴۲۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار پیشوا:جشنواره استارتاپ های گلخانه ای را در پیشوا کلید می زنیم

حسین عباسی در این رابطه اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید با ذکاوت به دنبال استفاده خوب از موقعیتها یا خلق مواردبدیع و تازه باشند.

اودر ادامه افزود: از ویژگی های غیرقابل انکار شهرستان پیشوا که با حمایت دولت و تلاش فعالان حوزه کشاورزی طی سالهای اخیر رشد بسیار خوبی داشته، کشتهای گلخانه ای با محوریت محصول خیار است.

فرماندار شهرستان پیشوا بیان کرد:در زمینه توسعه گلخانه‌ها حلقه‌های مفقوده و روزنه‌های خالی وجود دارد و برگزاری جشنواره‌ها، ظرفیت و فرصت خوبی برای پیدا کردن و اتصال این حلقه‌های مفقوده و تقویت کشاورزی و همچنین تجربه ای برای توسعه سایر داشته‌های شهرستان است.

او ادامه داد، در حال حاضر خیار پیشوا صرفا به کاشت، داشت، برداشت و عرضه این محصول محدود می شود اما با اتخاذ رویکردهای نوین و مبتنی بر استارتاپ ها، فرصت ها و ظرفیت های جدیدی نظیر تجاری سازی و برندینگ و استقرار صنایع جانبی فراهم خواهد شد.

عباسی گفت:باید با ارائه طرحهای نوآورانه از داشته‌های خود استفاده بهینه ای کرده تا زنجیره ارزش افزوده و تولید ثروت در شهرستان شکل بگیرد و همچنین زمینه استفاده از سایر ظرفیت‌ها ایجاد شود.

او تصریح کرد، یکی از عرصه‌ها برای نشان دادن ظرفیت‌های شهرستان نمایشگاه‌ها و جشنواره‌هاست که دانشگاه علمی کاربردی با همکاری جهاد کشاورزی طرح برگزاری اولبن جشنواره ملی در زمینه کشاورزی را ارائه دادند.

عباسی تأکید کرد: به منظور بررسی و در نظر گرفتن همه ابعاد اجرای این جشنواره، کمیته های تخصصی تشکیل و فعال می شوند.

او گفت: در نتیجه برگزاری این جشنواره بحث گردشگری کشاورزی نیز محقق و زمینه رقابت و افزایش بهره وری بین کشاورزان فراهم می شود و باید از این رویداد بهره برداری خوبی داشته باشیم.

فرماندار پیشوا خاطر نشان کرد: امروزه برای توسعه اقتصادی باید به سمت بازارهای نوین کسب و کار حرکت کنیم تا با دستیابی به بازارهای بزرگ و جهانی زمینه اشتغالزایی و توسعه در شهرستان فراهم شود.

/خبرنگار:سماشاهوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار