مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران: اولویت ما در تشکیلات پیشتازان آموزش مهارت‌های عملی است

ساری (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران تأکید کرد که یکی از اولویت‌های تشکیلات پیشتازان آموزش مهارت‌های عملی و شرکت در کارهای گروهی است.

کد مطلب: ۹۴۲۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران: اولویت ما در تشکیلات پیشتازان آموزش مهارت‌های عملی است

علی‌اصغر قیصری در حاشیه برگزاری دومین روز از پیش‌اردوی نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان کشور در اردوگاه شهدای دانش‌آموز شهرستان ساری، به پانا گفت: «برای انسان شدن باید تواضع، فروتنی و درستکاری را آموخت. در سازمان دانش آموزی تلاش بر این است که دانش‌آموزان پیشتاز، صبور، نوع‌دوست و ذارای حس تعاون باشند که اگر این واژه‌ها تحقق یابد، ما به هدف خود رسیده‌ایم. قطعا این هدف با کار تشکیلاتی امکان‌پذیر می‌شود.»

او تأکید کرد که یک پیشتاز هم باید مسلط به علم و هم اهل تعهد باشد.

قیصری به آموزش مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان عضو تشکیلات در شرایطی اشاره کرد که آموزش و پرورش دانش‌آموزان را حافظه‌محور بار می‌آورد: «آنچه در مدرسه به دانش‌آموز منتقل نمی‌شود و آنچه در حوزه تعلیم و تربیت مورد غفلت واقع شده است باید در سازمان دانش آموزی آموزش داده شود. یکی از کارهای این سازمان این است که دانش‌آموزان با هم بودن را تجربه کنند. در واقع این همان تربیت تمام‌ساحتی است که در سند تحول مد نظر است. ما می خواهیم خروجی سازمان، انسان‌هایی باشند که منش‌های دوازده‌گانه‌ای که به آنها آموزش داده می‌شود، در آن‌ها درونی شده باشد.»

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران با اشاره به اینکه این سازمان با تشکیلات پیشتازان در پی اعتلای بعد اخلاقی، عاطفی و دینی دانش‌آموزان است، ادامه داد: «اردوهای تشکیلاتی هدفمند، در واقع به منش‌های دوازده‌گانه‌ای که در سازمان دانش آموزی آموزش داده می‌شود، هویت می‌بخشد.»

قیصری برنامه‌ریزی دقیق و سنجیده برای ارتقاء خودباوری، خودآگاهی و خودرهبری دانش‌آموز را از جمله اهداف سازمان دانش‌آموز برشمرد تا دانش‌آموز بتواند با ارتقاء معرفت و رشد شخصیت، حلاوت زندگی را در همه زمینه‌ها و جنبه‌های مختلف تجربه کند.

او بر اهمیت آموزش‌های عملی در این سازمان تأکید کرد و ادامه داد:«اردوهای تشکیلاتی مصداق این امر مهم است. در این اردوها که از مرحله شهرستانی تا کشوری هر ساله اجرا می‌شود، اعضای تشکیلات در یک زندگی جمعی چند روزه، در کنار هم‌نوعان خود، مهارت‌های زندگی اجتماعی را کسب می‌کنند تا برای ورود به جامعه بزرگ‌تری در آینده آماده شوند.»

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران ضمن اشاره به حضور 21 عضو پسر و 21 عضو دختر در قالب سه تیم هفت نفره به همراه سه مربی از هر استان در نهمین دوره اردوی ملی گفت: «طی روز گذشته و امروز، پیش‌اردوی ملی پیشتازان مازندران در حال برگزاری است که در آن گروه‌های هفت نفره پسر و دختر منتخب برای حضور در نهمین دوره اردوی ملی، به صورت جداگانه در کارگاه‌های کار با چوب و طناب، امداد و نجات و اطفاء حریق، جهت‌یابی و نقشه‌خوانی، پروژه سنگین، چادرزنی، فریاد شادی و نغمه‌های اردویی و بازی‌های بومی‌محلی، صف‌جمع و رژه زیر نظر اساتید کشوری استان مازندران تعلیم دیده و آموخته‌های پیشین خود را مرور می‌کنند.»

نهمین دوره اردوی ملی پیشتازان دختر سازمان دانش‌آموزی کشور از ۱۶ تا ۲۰ مرداد در اردوگاه شهید باهنر تهران و اردوی ملی پیشتازان پسر از ۲۵ تا ۲۹ مرداد در اردوگاه شهید رجایی نیشابور برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار